نامه شهردار شهر جهانی یزد به...

شهردار شهر جهانی یزد در پی همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان و با توجه به رسالت یزد بعنوان تنها شهر ثبت جهانی کشور و شهر مطرح تاریخی، طی یک نامه سرگشاده خطاب به شهرداران شهرهای تاریخی جهان و همین طور شهرهای میراث جهانی، مدیران شهرها را به همبستگی، تبادل تجربیات و همیاری در مبارزه با همه گیری با بهره گیری از پتانسیل های دیپلماسی شهری و ایستادن در برابر تحریم های غیرانسانی دعوت نمو د.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - با توجه به عضویت شهر یزد در لیگ شهرهای تاریخی جهان و نیز سازمان شهرهای میراث جهانی، نامه شهردار یزد به دبیرخانه شهرهای تاریخی واقع در کیوتو ی ژاپن و دبیرخانه شهرهای دارای میراث جهانی در کبک کانادا ارسال شده است.

گفتنی است دو سازمان مذکور با بیش از ۴۰۰ عضو، بزرگترین شبکه تخصصی شهرهای تاریخی، گردشگری و میراث جهانی را به خود اختصاص داده اند و شهر یزد از جمله معدود شهرهای ایرانی است که واجد شرایط لازم برای عضویت در هر دو نهاد می باشد.

جمال الدین عزیزی در این نامه آورده است؛

به نام خدا

شهردار محترم

با سلام و احترام و آرزوی سلامتی برای شما و مردم شهرتان

بسیار دلپذیرتر بود اگر این نامه در زمان و شرایطی دیگر نوشته می شد که کلید واژه همه اخبار کرونا، اپیدمی ، ترس، قرنطینه و کمبود، نبود و موضوع این نامه دعوت از شما برای بازدید از تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو و انتقال تجربیاتمان می بود. اما باید بپذیریم که در شرایط حاضر مسئولیت ما در قبال تامین سلامت، امنیت و آسایش شهروندانمان و عبور از این اپیدمی بسیار سنگین تر از قبل می نماید و این نامه درخواستی برای یاری رساندن به همدیگر برای گذراندن این دوره است.

با توجه نحوه شیوع این ویروس جدید، این پدیده از یک بیماری صرف به چالش هایی در زمینه های بهداشت، اقتصاد، سیاست و فرهنگ برای جوامع مختلف تبدیل شده است. تلاش های هر جامعه برای مقابله با این اپیدمی نیز با توجه به امکانات و تجربیاتی که دارند متفاوت است و هرکدام با ضعف و قوت هایی همراه است.

شهر ميراث جهاني یزد نیز به مانند بسیاری از شهرهای دنیا درگیر مبارزه با بیماری جدید است و تعدادی از شهروندانمان به ویروس کوئید ۱۹ مبتلا شده اند که متاسفانه تعدادی از آنها را از دست داده ایم. اما خوشبختانه شهر یزد از نظر افراد متخصص در زمینه های مختلف از جمله پزشک و کادر درمان مجرب در وضع خوبی قرار دارد که با فداکاریشان ،به قهرمانان این روزهای شهر تبدیل شده اند.

گروه های محلی و پایگاه های اجتماعی مردمی نیز به صورت جدی و فعال در زمینه های آموزش، کمک های مالی، پشتیبانی بیمارستان ها و تقویت روحی مردم وارد شده اند و شهر از پتانسیل آنها به درستی بهره مند شده است. اما در بحث تجهیزات و امکانات با توجه به تحریم های ناجوانمردانه اي که بر کشور ایران اعمال شده است در برخی موارد کمبودهایی وجود دارد که از تاثیر تلاش های گروه های درمانی می کاهد و اگر این تحریم ها نبود قطعا در این زمینه هم می توانستیم با مشکلات کمتری روبرو باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات