عزم جدی مدیریت شهری مشهد برای حمایت از اقشار  ...

عزم جدی مدیریت شهری مشهد برای حمایت از اقشار ...

عزم جدی مدیریت شهری مشهد برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، صبح امروز جلسه کاری رسمی فوق‌العاده شورای شهر مشهد به منظور بررسی و تبادل‌نظر پیرامون پیشنهاد ارائه شده توسط شهردار محترم، درخصوص بسته حمایتی خانوارهای مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار برگزار شد.

محمدرضا حیدری، رئیس شورای شهر مشهد در این جلسه ضمن تبریک سال 1399، اظهارکرد: امیدواریم با گذر از این بحران و چالش جهانی، سال جاری را با شرایط مناسبی ادامه دهیم.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش‌های انجام شده در تمامی بخش‌های مدیریت شهری، اعم از شورای شهر و شهرداری در این مدتی که از شیوع ویروس کرونا گذشته است، گفت: اگر حساسیت‌های مدیران استانی و تلاش‌ها و تاکیدات اعضای شورا و شهردار نبود، بدون شک، مشهد امروز شرایط نامناسب‌تری داشت؛ همین انسجام و همدلی بین مدیران و بخش‌های مختلف یکی از نکات برجسته و موفقیت‌آمیز این روزهاست.

حیدری تاکید کرد: از این پس هم باید همچون گذشته با دقت کار مردم را دنبال کنیم و پیگیر دغدغه‌های آنها باشیم تا بتوان با کمترین آسیب از این بحران عبور کرد.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از ساکنان مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر مشهد، کارگران روزمزدی هستند که این روزها و پس از شیوع کرونا با مشکلات اقتصادی و معیشتی جدی مواجهند، گفت: کمک به اقشار آسیب‌پذیر یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد بود و این جلسه هم به همین منظور تشکیل شد.

رئیس شورای شهر مشهدمقدس تصریح کرد: تصمیم‌گیری‌ها در این خصوص باید با پیوست اجتماعی و اقتصادی همراه باشد و از نظرات متخصصان این حوزه‌ها بهره گرفته شود.

حیدری با تاکید برلزوم پرهیز از هرگونه عمل شتابزده، گفت: پویشی حمایتی در اوایل اسفندماه مطرح شد ولی متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفت و در فضای اطلاع‌رسانی مطرح نشد؛ هرچه سریعتر باید این پویش با جدیت شکل گیرد و مشارکت مردمی را جلب کنیم.

وی افزود: مردم و قدرت عمومی را هیچگاه نباید ناچیز شمرد چراکه عزم آنها در هر کاری معجزه می‌کند.

حیدری درخصوص جامعه هدفی که میتواند تحت حمایت قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از اصلی‌ترین موضوعات در این زمینه، تهیه بانک اطلاعاتی متقن و قابل اتکاء از اقشار آسیب‌پذیر است؛ بانکی که برای تهیه داده‌های آن میتوان از شوراهای اجتماعی محلات، بهزیستی، کمیته امداد، کارکنان روزمزد طرف حساب شهرداری، اداره کار و امور اجتماعی، انجمن حمایت از زندانیان و ... استفاده کرد.

وی افزود: در جهت اجرای طرح حمایتی از اقشار آسیب پذیر، تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط چون کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، اداره کل اوقاف و امور خیریه و خیرین و تشکل‌های غیردولتی در یک حرکت جمعی این کار را با مشارکت پیش ببرند.

محمدرضا کلایی، شهردار مشهد نیز در این جلسه ضمن تبریک نوروز باستانی و اعیاد شعبانیه، اظهارکرد: حمایت از اقشار کم‌درآمد و پیش‌‎بینی بسته معیشتی برای ساکنان مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار شهر مشهد، از اواسط اسفندماه سال گذشته بعنوان یکی از دغدغه‌های اعضای محترم شورای شهر مطرح شد و شهرداری نیز آن را مورد بررسی قرار داد.

کلایی افزود: روزمزد بودن سرپرست‌های خانوار ساکن در مناطق کم‌برخوردار شهر مشهد سبب شده تا این روزها جمع زیادی از آنها برای تامین مایحتاج زندگی روزانه خود در تنگنا باشند چراکه یک ماه از بیکاری آنها می‌گذرد و از سوی دیگر هیچ پس‌اندازی هم ندارند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تنگناهای اقتصادی، شیوع ویروس کرونا و قرنطینه و تعطیلی کسب‌وکارها سبب شده تا فشار روانی نیز بر جامعه حاکم شود؛ فشاری که آسیب‌ها و تبعات آن، اجتناب‌ناپذیر است و سیاست‌گذاری‌های آینده را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

شهردار مشهد با بیان اینکه مدیریت شهری وظیفه مستقیمی برای حمایت اجتماعی در سطح گسترده ندارد، خاطرنشان کرد: با این وجود، ایجاد رضایت مردمی، افزایش سطح امنیت عمومی، بهبود شرایط اقتصادی و حس انسانی و نوع‌دوستی از جمله دلایلی هستند که ما را ملزم به اجرای این طرح می‌کند.

در پایان جلسه مقرر شد، کمیته مشترکی متشکل از جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری، با حضور صاحبنظران حوزه های مختلف تشکیل و در آن، تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری‌های لازم برای انجام اقدامات حمایتی کوتاه مدت و بلندمدت انجام شود.

رئیس شورای شهر مشهد همچنین تاکید کرد: شهردار محترم می‌تواند در حد اختیارات خود، نسبت به اجرایی کردن و پیاده‌سازی تصمیمات و خروجی‌های کمیته مذکور اقدام کند و در صورت نیاز به مجوز، از شورای شهر، در سریعترین زمان ممکن، اجازه لازم را دریافت نماید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات