آخرین وضعیت تالاب بین المللی هامون  در ۱۲فروردین ۱۳۹۹ به روایت تصاویر ماهواره ای

آخرین وضعیت تالاب بین المللی هامون  در ۱۲فروردین ۱۳۹۹ به روایت تصاویر ماهواره ای

به گزارش روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان اظهار داشت: پروژه های اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان که از اواخر سال گذشته شروع شده بود با اتمام لایروبی نهر شوکی و لورگ باغ ادامه دارد و مابقی عملیات اجرایی پروژه در حال حاضر با توان مضاعف و به طور شبانه روزی در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: لایروبی شاخه های انتهایی رود نیاتک موجب انتقال آب از مسیر رود مذکور به تالاب هامون(چنگ یکدست) شده است.
وی عنوان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده و نقشه های هوایی، انشالله با تداوم لطف و کرم خداوند متعال در حوزه آبریز تالاب هامون، ورود سیلاب های بیشتر و قرارگیری آب در مسیرهای طراحی شده، امسال نیز کانون های گرد و غبار آبرسانی شده و شاهد روزهای پرغبار ناشی از طوفان های سهمگین همچون گذشته نباشیم.
پورمردان گفت: هامون پوزک نیز که در سال های گذشته از رود پریان مشترک آبگیری میشده در این چند سال توسط افغان‌ها تغییر مسیر داده و آب به گودال های شرق و جنوب شرق پوزک هدایت شده است. البته پروژه لایروبی نهر شمشیری که در سال قبل تاثیر خوبی در انتقال آب به هامون پوزک داشت، توسط پیمانکار در حال رفع مشکلات قبلی در نقاط مشخص شده هست که انشالله امسال آورد بیشتری به همراه داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در پایان اظهار امیدواری کرد که با تلاش همکاران در اداره کل حفاظت محیط زیست استان، همچون سال های قبل در راستای مدیریت منابع آب با الویت نگاه کنترل بیشتر کانون های گرد و غبار تاثیر گذار باشد و در بحث معیشت جایگزین ذینفعان نیز اخبار خوبی در راه است که انشاا... بعد از پشت سر گذاشتن شرایط خاص کشور در مقابله با ویروس کرونا به شرط حیات اطلاع رسانی خواهد شد.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات