نباید اقشار ضعیف را تنها بگذاریم/ مبارزه با کرونا به همراهی با اقشار  ...

نباید اقشار ضعیف را تنها بگذاریم/ مبارزه با کرونا به همراهی با اقشار ...

نباید اقشار ضعیف را تنها بگذاریم/ مبارزه با کرونا به همراهی با اقشار کم‌درآمد نیاز دارد

معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: کمک‌های رسیده از طریق پویش چراغی برافروز با تمرکز بر حاشیه شهر هزینه می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمد محسن مصحفی در خصوص پویش «چراغی برافروز» و زمینه فعالیت این پویش اظهار کرد: پویش «چراغی بر افروز» با همکاری موسسه نیکوکاری میزبانان خورشید که یک تشکل غیردولتی باسابقه در حوزه سلامت است، آغاز به کار کرده است. این پویش قرار است کمک‌های مردمی اعم از بزرگ و کوچک را جمع‌آوری کند تا با نظارت شهرداری برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر با تمرکز بر حاشیه شهر هزینه شود.
وی ادامه داد: برخی از همشهریان که به صورت روزمزدی امرار معاش می‌کردند در شرایط قرنطینه خانگی عملا بیکار شده‌اند و برخی برای مایحتاج اولیه زندگی دچار مشکلند. از طرفی مقابله با بیماری هم هزینه‌های خود را برای مسائل بهداشتی دارد و این موارد به خانواده‌ای تحمیل می‌شود که از توان اولیه اقتصادی محروم شده است.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: کارگرانی که روزانه حقوق می‌گرفتند، حدود یک ماه است که به دلیل تعطیلی فعالیت‌ها درآمدشان را از دست داده‌اند و ممکن است این وضعیت مدتی ادامه داشته باشد، بنابراین اهمیت این پویش از این باب است که باید به آن به عنوان یک کار جدی و مدت‌دار نگاه کرد که همه توان شهر، خیرین و نهادهای حاکمیتی در کنار هم قرار بگیرند تا در این روزگار سخت حداقل مایحتاج بخشی از جامعه را تامین کرد تا همگی به سلامت از این دوره عبور کنیم.
مصحفی افزود: در این مقطعی که در آن قرار داریم واقعا این نیاز وجود دارد که خیرین و شهروندان این مساله را جدی بگیرند. حمایت و همراهی با این پویش می‌تواند به شکستن چرخه انتشار بیماری کمک‌ کند، چراکه ما اگر از کارگر روزمزد می‌خواهیم از خانه بیرون نیاید، باید به نحوی مایحتاج اولیه زندگی او تامین شود.
وی در خصوص چگونگی شناسایی افراد نیازمند عنوان کرد: برای شناسایی خانواده‌های نیازمند داده‌هایی در دسترس وجود دارد.
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اضافه کرد: حسنی که شورای اجتماعی محلات دارد این است که در محدوده محلات فعالیت می‌کند و در محلات افراد کم و بیش همدیگر را می‌شناسند، بنابراین شناسایی خانواده های نیازمند تسهیل می‌شود. اعضای شورای اجتماعی محلات و افراد با نفوذ محلی در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند. شناخت نسبی از جمعیت محله می تواند کار را به شکلی سامان دهد که این کمک‌ها تا حد قابل قبولی به جمعیت هدف برسد.
مصحفی درخصوص وضعیت دستفروش‌ها خاطرنشان کرد: دستفروش‌ها نیز بخشی از جامعه هستند که ممکن است به نیازمندان اضافه شوند. وقتی با یک بحران روبه‌رو می‌شویم شرایط به صورتی می‌شود که کسانی که تا دیروز می‌توانستند زندگی خود را تامین کنند اکنون نیازمند کمک می‌شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات