تسریع در تکمیل طرح های آب در استان اردبیل پیگیری می شود

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در استان اردبیل به حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار مالی نیاز دارد و در سال آبی جاری بخشهایی از نواحی عمرانی یک و دو این شبکه قابل تامین آب است و با همکاری و تعامل سازمان جهادکشاورزی استان، حدود ۷ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش با تشکیل شرکت های تعاونی تولید روستایی در منطقه، بهره برداری خواهد شد.

مهندس عباس جنگی مرنی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اظهار کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل تقریبا شبکه اصلی آبیاری خداآفرین در نواحی عمرانی یک و دو به مساحت بیش از ۱۵ هزار هکتار را احداث کرده است و در حال حدود ۱۵۰۰ هکتار از اراضی شبکه آبیاری خداآفرین در ناحیه عمرانی اول زیر کشت رفته است و این سطح کشت با تشکیل شرکتهای تعاونی تولید روستایی و معرفی رسمی آنها برای تامین آب، انشا الله به بیش از ۷ هزار هکتار افزایش می یابد .

وی افزود: در سال جهش تولید، تخصیص اعتبار مالی لازم برای تکمیل و افتتاح پروژه‌های نیمه تمام استان پیگیری خواهد شد که از این بین پروژه‌های مرزی استان اردبیل مورد توجه جدی هستند .

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای سایر پروژه‌های مرزی نظیر سد عمارت و سد عنبران نیز به ترتیب ۳۵۰ میلیارد تومان و ۴۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در این شرایط سخت اقتصادی امیدواریم با تامین اعتبار مالی این پروژه‌ها هم در اسرع وقت، تکمیل و افتتاح شوند. وی گفت: وزارت نیرو و شرکت آب منطقه ای اردبیل، تامین منابع مالی لازم برای طرح‌های شبکه آبیاری خداآفرین، سد عمارت و سد عنبران را پیگیری می کند .

مهندس جنگی مرنی افزود: با تاکید استاندار اردبیل، به دنبال منابع مالی جدید برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب و خاک هستیم تا با همراهی سازمان جهاد کشاورزی استان پروژه‌های مورد نظر را به بهره‌برداری برسانیم. از جمله این منابع مالی، استفاده از فاینانس داخلی بانکهای عامل برای احداث شبکه‌های آبیاری گیوی و سبلان هستند که مقرر شده حدود ۲۸۰ میلیارد تومان برای این دو شبکه اعتبار مالی دریافت گردد و این شبکه ها احداث شوند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات