ضرورت نگاه ویژه استانداری به تقویت منابع شهرداری مرکز استان

ضرورت نگاه ویژه استانداری به تقویت منابع شهرداری مرکز استان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه ابتدا علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در سخنانی از تلاش های شهرداری مرکز استان از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون قدردانی کرد و افزود: با مدیریت و هدایت های مهندس رجبی خوشبختانه شهرداری ساری با همه محدودیت هایی که وجود داشته، ضمن انجام فعالیت های جاری، در بحث مقابله با کرونا نیز حقیقتاً خوش درخشید.

وی گفت: ما معتقدیم نهاد مدیریت شهری در هیچ شرایطی تعطیل پذیر نیست و اتفاقاً این موضوع در شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا هم عینیت پیدا کرد و شهرداری با هدایت شهردار محترم و نظارت شورای اسلامی شهر، خیلی کارها را در این شرایط دشوار سر و سامان داد مثل پروژه بلوار کشاورز که جای تشکر دارد.

شمشیربند تصریح کرد: با وجود این سعی داریم بازهم مجموعه را فعال تر کنیم چون برخی امور ضروری مثل پروژه نیروگاه زباله سوز باید انجام شود.

وی اضافه کرد: مردم شریف چهاردانگه با توجه به انتقال زباله 14 سال هست که دچار مشکلی شبیه کرونا هستند به همین دلیل تأکید داریم روند پیشرفت پروژه نیروگاه زباله سوز باید سرعت بیشتری بگیرد تا این مشکل حل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری خاطرنشان کرد: با توجه به این که شهرداری ساری به رغم محدودیت منابع در بحث مقابله با کرونا نیز هزینه قابل توجهی نموده انتظار می رود استانداری محترم به تقویت منابع شهرداری مرکز استان نگاه ویژه مبذول دارد.

شمشیربند همچنین تهیه یک شیوه نامه مدون برای نحوه هزینه کرد اعتبارات مواد 16 و 17 را ضروری دانست.

سید علی آقامیری: اقدامات شهرداری باید بهتر اطلاع رسانی شود

سید علی آقامیری عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر ساری با تبریک اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: شیوع بیماری کرونا به یک بحران جهان گیر تبدیل شده و دنیا در برابر آن احساس عجز می کند لذا ما باید قدردان همه ی عزیزانی باشیم که با جانفشانی در خط مقدم مقابله با این پدیده در حال خدمت هستند.

وی افزود: علاوه بر کادرهای درمانی که حقیقتاً فرشتگان نجات و پاسداران جان برکف سلامتی هستند گروه های دیگری نیز در این عرصه حضوری فعال دارند که از می توان به نیروهای زحمتکش شهرداری اشاره کرد.

آقامیری با قدردانی از فعالیت های اخیر مدیریت شهری ساری به اقدامات شهرداری در حوزه های خدماتی و عمرانی و نیز مقابله با کرونا اشاره کرد و تصریح نمود: این اقدامات باید بهتر و بیشتر اطلاع رسانی شود.

کوروش یوسفی ساداتی: مدیریت شهری ساری به جای گفتار درمانی عمل کرد

کوروش یوسفی ساداتی دیگر عضو هیأت رئیسه شوای اسلامی شهر ساری با قدردانی از اقدامات پیشگیرانه شهرداری در مقابله با بیماری کرونا تصریح کرد: خیلی از دستگاه ها در خلال این مدت فقط به گفتار درمانی بسنده کردند در حالی که شهرداری ساری در صحنه عمل حضوری فعال و موثر داشت و در راه مقابله با این بیماری بیش از 10 میلیارد تومان هزینه کرد.

وی به مکاتبه شهردار ساری با استاندار محترم مازندران در خصوص توجه به موضوع تقویت منابع و اختصاص اعتبارات لازم به شهر مرکز استان اشاره و تأکید کرد: تحقق این امر نه تنها ضروری بلکه بحق هست بنابراین توقع داریم استانداری به پهنه وظیفه مندی و حجم خدمات شهرداری مرکز استان و همچنین حضور مستمر و نقش آفرینی فعال آن در موضوع مهم مقابله با کرونا و هزینه هایی که متقبل شده بذل توجه نماید.

عباس رجبی شهردار ساری: وظیفه خود می دانیم در کنار مردم باشیم

در ادامه جلسه، شهردار ساری با بیان اینکه شورای اسلامی شهر و شهرداری یک تیم منسجم برای خدمت به مردم هستند، افزود: دوره های خدمتی تمام می شود اما آنچه باقی می ماند، کارکردهاست که امیدواریم یادگارهای خوبی از ما باقی بماند.

عباس رجبی یادآورد شد: با شروع بکار بنده در سمت شهردار، توالی اتفاقات بزرگ از جمله بحث انتخابات و شیوع کرونا در کنار شرایط نامساعد اقتصادی، فعالیت های شهری را با چالش هایی مواجه نمود مع الوصف شهرداری ساری ضمن انجام امور جاری، چند پروژه شاخص نیز اجرا کرد.

وی گفت: ساماندهی بلوار کشاورز، اتمام پروژه بارک بانوان، پارک رسالت و آسفالت معابر از جمله این پروژه ها می باشند ضمن اینکه فاز سوم پروژه میدان ابن شهرآشوب نیز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار ساری تصریح کرد: شهرداری در این مدت قریب به 300 طرح و پروژه اجرا کرد که البته بخوبی اطلاع رسانی نشد به عنوان نمونه ادامه بازگشایی پروژه پل تا پل، کار کوچکی نبود در حالی که بیش از نیمی از مسیر بازگشایی شد.

وی با اعلام اینکه 40 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران نیز در همین مدت پرداخت شده، خاطرنشان کرد: خیلی از شهرداری ها در پرداخت حقوق اسفندماه با مشکل مواجه شدند ولی شهرداری ساری خوشبختانه از عهده این کار برآمد در حالی که شش هزار نیرو دارد.

رجبی با تأکید بر اینکه در کنار مردم بودن را وظیفه خود می دانیم، افزود: از ابتدای بروز بحران کرونا در صحنه حضور فعال داشتیم و به حفظ سلامت شهروندان عزیز کمک کردیم و در عین حال کارهای شهر را نیز رها نکردیم.

وی گفت: بسیاری از کارهای خدماتی و عمرانی شهر مثل بازپیرایی میدان امام (ره)، گل کاری سطح شهر و جانمایی المان ها را با درون سپاری و کم ترین هزینه صورت دادیم.

شهردار ساری تصریح کرد: ساری مرکز استان هست و باید از توجه ویژه ی نمایندگی دولت یعنی استانداری برخوردار باشد انتظار این هست آقای استاندار نیز با توجه به تفاوت و تمایز مرکز استان نسبت به دیگر شهرها این نگاه ویژه را عملیاتی کند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات