ارایۀ 19 مورد طرح در حوزۀ بازآفرینی به فرمانداری کرمان

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان خبر داد:

ارایۀ 19 مورد طرح در حوزۀ بازآفرینی به فرمانداری کرمان

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان از ارایۀ 19 مورد طرح عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی شهری به فرمانداری کرمان و ستاد بازآفرینی شهرستان کرمان خبرداد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، عطالله منوچهری با بیان این‌که طرح‌های ارایه‌‌شده مربوط به سال‌های 1397 تا 1400 است، به حضور در جلسات برنامۀ عملیاتی اقدام مشترک بازآفرینی شهری و ارایۀ پیشنهادات جهت آیین‌نامۀ اجرایی برنامۀ ملی بازآفرینی شهری پایدار اشاره کرد و گفت: در سال گذشته اقدامات مؤثری ازسوی شهرداری کرمان در زمینۀ بازآفرینی انجام و پیگیری شده است .

وی از پیگیری و ارایۀ طرح حفاظت جامع مجموعۀ قبه سبز و بازار عزیز با مدیریت معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی به شهردار کرمان خبر داد و بیان کرد: براساس شرح خدمات، با مشاور طرح نیز قرارداد منعقد شده است.

منوچهری با اشاره به تحویل خانۀ قدیمی جنب قبه سبز از اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بازرسی فنی ملک برای ارایۀ طرح مرمت آن گفت: این ملک به عنوان مرکز مطالعات محور بازار عزیز و قبه سبز، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان افزود: هم‌چنین ملک واقع در جنب ایوان قبه سبز که متعلق به شهرداری است، برای شروع عملیات باستان‌شناسی، به اداره‌کل میراث فرهنگی واگذار شده است.

منوچهری پیگیری برای گرفتن نقشه‌های GIS و شیپ فایل‌های شهری از دستگاه‌های خدمت‌رسان، جهت طرح میدان ارگ، گلبازخان و بازار عزیز و هم‌چنین اجرای فاضلاب شهری خیابان ابن‌سینا را از اقدامات انجام شده در سال گذشته دانست و افزود: طراحی مرکز محله باغ‌لـله و ارایۀ آن به معاونت شهرسازی و معماری نیز ازجمله اقدامات است.

وی هم‌چنین از پیگیری برای رفع ایرادات طرح محلۀ پامنار شهر کرمان خبر داد و گفت: طرح توسعۀ فرهنگ‌سرای خواجه‌اتابک و پیگیری تملک و مرمت دو مورد پلاک اطراف مجموعه نیز در سال گذشته اجرا شده است.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات