شهروندان با نصب نرم‌افزار «شمیز» در طرح تفکیک زباله از مبدأ مشارکت کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان:

شهروندان با نصب نرم‌افزار «شمیز» در طرح تفکیک زباله از مبدأ مشارکت کنند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان از شهروندان خواست با نصب نرم‌افزار «شمیز» در طرح تفکیک زباله از مبدأ مشارکت کنند.

علیرضا ریاضی در گفت‌وگو با کرمان‌آنلاین، گفت: شهروندان می‌توانند با نصب نرم‌افزار «شمیز» از طریق سایت شهرداری، قسمت «کرمون من» و نصب آن بر روی تلفن همراه خود، نوع  و مقدار زبالۀ خشک جمع‌آوری‌شده در منزل را اطلاع دهند تا نسبت به جمع‌آوری آن اقدام شود.

وی با اشاره به مشکل حضور زباله‌گردها در کوچه‌ها و معابر شهر کرمان بیان کرد:  در صورتی که تفکیک از مبدأ به‌درستی انجام شود، زباله‌گردی و مشکلات زیست‌محیطی پیرامون آن دیگر وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری در خصوص پاره‌شدن کیسه‌های زباله  و آلودگی محل زندگی شهروندان گفت: شهروندان گرامی باید زباله‌های خود را در کیسه‌های مقاوم و در ساعت مقرر، بیرون از منزل بگذارند تا نسبت به جمع‌آوری آن اقدام شود.

ریاضی با بیان این‌که زباله‌ها باید از داخل منازل و از مبدأ تفکیک شود، در خصوص کیوسک‌های جمع‌آوری زبالۀ خشک گفت: در این رابطه پیمانکار انتخاب شده و در مرحلۀ شروع به‌کار است.

وی در رابطه با معضل زباله‌گردی و سوء‌استفادۀ تعدادی افراد سودجو از زباله‌ها نیز بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با همکاری معاونت خدمات شهری و مدیریت اجراییات شهرداری، برای حل این معضل به‌زودی وارد عمل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان هم‌چنین به درخواست شهروندان برای نصب مخازن زباله در معابر شهر به‌منظور مدیریت زباله‌های خارج از موعد شهروندان اشاره کرد و گفت: این اقدام به‌دلایل مختلف ازجمله پخش زباله در اطراف محل نصب مخازن و ایجاد مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی، به صلاح نیست.

ریاضی با اشاره به عدم رضایت شهروندان و کسبه از نصب مخزن زباله در جنب منازل مسکونی یا واحدهای صنفی گفت: این اقدام با توجه به ترغیب افراد سودجو، افزایش زباله‌دزدی و بازیافت غیرمجاز زباله، به صلاح شهر و شهروندان نیست.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات