کرونا پایش زیستگاه های حیات وحش ایلام را متوقف نکرده است

کرونا پایش زیستگاه های حیات وحش ایلام را متوقف نکرده است

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام ، غلامرضا ابدالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه قاطبه وحوش در آستانه زاد و ولد و شیردهی به نوزادان تازه متولد شده خود هستند نظارت ها بر زیستگاه ها تشدید شده است.

وی افزود: پایش زیستگاه های حیات وحش همچون گذشته به قوت خود باقی است و نیروهای یگان حفاظت در مناطق زیستگاهی استان حضور دارند.

ابدالی یادآور شد: ۱۵ گروه یگان حفاظت چهار تا پنج نفره و در مجموع بیش از ۷۰ نفر مناطق زیستگاهی استان را پایش و  رصد می کنند و هفته گذشته با همکاری نیروهای مرزبانی ۲ نفر شکارچی غیرمجاز به علت کشتن چند راس کل و بز وحشی شناسایی و دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی تاکید کرد: گسترده مناطق زیستگاهی حیات وحش استان ایلام وسیع و پرتنوع است و حفاظت از گونه های مختلف وحوش به عنوان وظیفه ای همگانی باید از سوی تمام اقشار مردم صورت بگیرد و همه افراد خود را حافظ حیات وحش بدانند و در برابر آن مسوول هستند تا این میراث های گرانبهای طبیعی برای نسل های آینده باقی بمانند.

به گزارش ایرنا، در استان ایلام تاکنون ۴۰ گونه پستاندار و ۲۰۰ گونه پرنده و بیش از ۲۰ گونه خزنده و دوزیست شناسایی شده و هر سال در فصول زمستان و بهار پذیرای پرندگان مهاجر زیادی است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده است.

بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار ۱۴۱ هزار و ۸۰۰ هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و ۴۷۵ هکتار آثار طبیعی ملی و ۳۶۸ هزار و ۲۰۰ هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.

شماره تماس های ۳۳۳۳۲۲۸۶ و ۳۳۳۳۱۸۰۴ و سامانه ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام آماده دریافت هرگونه اطلاعات و اخبار مربوط به تخریب زیستگاه ها و تخلف های محیط زیست و انتقاد یا پیشنهادهای زیست محیطی است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات