برگزاری اولین جشنواره عکس با عنوان کرونا و تأثیرآن در روابط اجتماعی و شهری

برگزاری اولین جشنواره عکس با عنوان کرونا و تأثیرآن در روابط اجتماعی و شهری

اولین جشنواره عکس با عنوان کرونا و تاثیر آن در روابط اجتماعی وشهری برگزار می شود.

به گزارش ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، دبیر اجرایی جشنواره عکاسی کرونا با بیان این که این جشنواره با محوریت: کرونا و تاثیر آن در زندگی مردم،راه های مبارزه با کرونا،تنظیم رفتارهای اجتماعی در خانواده و محیط شهری، رعایت اصول بهداشتی زندگی در محل قرنطینه، و محیط اطراف برای جلوگیری از شیوع این بیماری،کودکان، جوانان و سالمندان در قرنطینه،فعالیت شبانه روزی،استقامت و فداکاری کادر درمانی(پزشکان، پرستاران و امدادرسانان و همچنین ضدعفونی و خدمات شبانه روزی سازمان های خدمات رسان در دو بخش حرفه ای و آماتور برگزارخواهدشد، گفت: عکس های ارسالی به این دبیرخانه باید دارای عنوان، درج زمان و مکان بوده و بیش از 10قطعه عکس نباشد.

مهدی عباسپور با اعلام این که شرکت در این جشنواره آزاد و رایگان است، اعلام کرد: هرعکاس میتواند آثار خود را بصورت تک عکس(حداکثر 10قطعه عکس) یا بصورت مجموعه عکس ( بین 4 تا 6 قطعه عکس ) به دفتر جشنواره ارسال و یا به دلخواه ترکیبی از یک مجموعه عکس و 10قطعه تک عکس نیز ارسال نماید.

وی ادامه داد:  بدیهی است مجموعه عکس ها باید به همراه استیتمنت ( توضیحات عکس ) ارسال و شهروندان می توانند برای اطلاع بیشتر از نحوه نگارش استیتمنت ( توضیحات عکس ) به مقالات آموزشی سایت های عکاسی مراجعه نمایند.

دبیر اجرایی جشنواره با بیان این که ارسال عکس های جشنواره با گوشی موبایل بلامانع مي باشد گفت : حداقل رزوليشن عکس‌های موبایلی باید از 8 مگاپیکسل کمتر نبوده و دریافت آثار تنها از طریق درگاه اینترنتی جشنواره به نشانی farhangiurmia.ir@gmail.com امکان‌پذير خواهد بود.

عباسپور ادامه داد: دبیرخانه‌ی جشنواره از پذیرش آثار بر روی دیسک یا به هر صورتی غیر از بارگذاری و ارسال به درگاه اینترنتی جشنواره، معذور خواهد بود.

به گفته وی عکس‌ها باید با فرمت jpeg در اندازه‌ی ضلع کوچک حداقل 2450 پیکسل و حداکثر حجم فایل 10 مگابایت، بر روی درگاه الكترونيكي جشنواره بارگذاری شوند.

دبیراجرایی جشنواره  با اعلام این که ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند، گفت: دبیرخانه‌ی جشنواره از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کولاژ، پانوراما، و HDR معذور است.

عباسپور گفت: عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ی تصویری باشند.

وی افزود: در صورتی که کیفیت آثار ارسالی برای چاپ در کتاب و نمایشگاه مناسب نباشد، اصل فایل از صاحب اثر با کیفیت بالاتر درخواست خواهد شد و در صورت عدم ارائه‌ی فایل اصلی، عکس از جشنواره حذف خواهد شد.

دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به این که ‌عکس‌ها باید دارای عنوان بوده و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکس‌برداری در هنگام بارگذاری در درگاه اينترنتي جشنواره در قسمت توضیحات درج شوند، بیان کرد: از نظر برگزار کننده، ارسال کننده‌ی عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده‌ی اثر خواهد بود.

عباسپور با بیان این که ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده است، اعلام کرد: به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی شرکت در جشنواره از طرف دبیرخانه‌ی جشنواره اهدا خواهد شد.

وی ادامه داد:آثار بعد از ارسال ، جمع آوری شده و در اختیار هیات داوران آقایان، یدالله آزادی طلب،اسفندیار اصغر خانی،جواد پورصمد،جواد زاهدی، رومین محتشم  برای نقد و بررسی و اعلام نفرات برتر در هر دو بخش قرار خواهد گرفت.

علاقه مندان برای شركت در اين جشنواره جهت كسب اطلاعات بيشتر ميتوانيد از روز ٢٠ ام فروردين ماه سال جاري از ساعت ٩ الي ١٤ با واحد ارتباطات و روابط عمومي سازمان فرهنگي اجتماعي و ورزشي شهرداري اروميه تماس حاصل فرمايند .

تلفن دبیرخانه: 71 93 25 32 – 044 داخلی 4

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات