پیش بینی کاهش دمای هوا به یک درجه زیر صفر و بارش باران و تگرگ در  ...

پیش بینی کاهش دمای هوا به یک درجه زیر صفر و بارش باران و تگرگ در ...

پیش بینی کاهش دمای هوا به یک درجه زیر صفر و بارش باران و تگرگ در استان

اداره کل هواشناسی برای اغلب استان از جمله شهرستان مشهد کاهش دمای هوا تا یک درجه زیر صفر درروزهای پایانی هفته جاری و بارش باران وتگرگ را از چهارشنبه در استان پیش بینی کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، براساس اطلاعات اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، نشان دهنده این است که از ظهر امروز مجددا استان تحت تاثیر سامانه بارشی همراه با جریانات سرد شمالی قرار خواهد گرفت.
ورود این سیستم به استان، افزایش شدت وزش باد (گاهی وزش باد شدید)، آغاز بارش های رگباری و نیز کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت به طوریکه در نواحی سردسیر و کوهستانی دمای حداقل شبانه از اوایل وقت فردا (چهارشنبه) تا پایان هفته جاری به کمتر از صفر درجه سلسیوس خواهد رسید.
ضمن اینکه فردا (چهارشنبه) تا صبح پنج شنبه در نواحی سردسیر استان بارش‌ها به شکل باران و برف (در ساعاتی بارش برف همراه با کولاک) و در اکثر نقاط استان تشکیل مه وکاهش دید پیش بینی می شود. در طول روز پنج شنبه از گستردگی و شدت بارش ها موقتا کاسته خواهد شد، اما روز جمعه ضمن افزایش دما، به تدریج از نواحی غربی سامانه بارشی دیگری استان را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد .
طی ۲۴ ساعت گذشته ریوش با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد خنک ترین و سرخس با بیشینه دمای ۲۰ درجه سانتیگراد گرم ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. دراین مدت کمینه و بیشینه دمای شهر مشهد به ترتیب ۸ و ۱۸ درجه سانتیگراد بوده است.
همچنین آسمان امروز سه شنبه شهرستان مشهد، قسمتی ابری تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر همراه با رگبار باران با احتمال رعد و برق گاهی وزش باد شدید پیش بینی می شود. دمای هوای امروز مشهد در گرم ترین زمان ۱۳ درجه سانتیگراد که در سردترین زمان به ۸ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می کند، این درحالی است که دمای هوای مشهد پنجشنبه به یک درجه زیر صفرخواهد رسید.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات