تحولات نوین سیستم های اطلاعات مکانی در شهرک مدرن خاوران

تحولات نوین سیستم های اطلاعات مکانی در شهرک مدرن خاوران

به گزارش شهریار،  بهرام نسیانی با اعلام این خبر گفت: در راستای یکپارچه سازی ، دست یابی به دقت بالای  مکانی و ارتفاعی  در محدوده شهرک خاوران و سطح حوزه استحفاظی منطقه ۹ و همچنین حل مشکلات موجود ، اقدام به عملیات نقشه برداری با روش تصویر برداری هوایی با پهباد(ارتوفتومتری) نموده که هم اکنون این پروژه با پیشرفت ٥٠درصدی در حال اجرا می باشد.

وی خاطر نشان ساخت : این اقدام برای اولین بار در سطح استان در حوزه شهرداری منطقه ۹ تبریز در حال اجرا می باشد که به صورت کامل و جامع به صورت تخصصی کلیه نیازهای مطالعات اولیه در تمامی زمینه های عمرانی ، املاکی و شهرسازی را تحت پوشش قرار خواهد داد.

نسیانی افزود : از ویژ گیهای اصلی این نقشه برداری که توسط مهندسین مشاور در حال اجرا است می توان به اتصال آن به شبکه ژئودزی کشوری وجهانی و همچنین تهیه بانک اطلاعاتی مکانی تمامی اراضی شهرک خاوران اشاره نمود.

شهردار منطقه ۹ تبریز تصریح کرد : این پروژه که در چندین مرحله عملیاتی صورت می گیرد، در فاز نخست آن نقشه های توپوگرافی ازبیلت و مدل سه بعدی۳D هوایی تهیه  و به سیستم مختصات جهانی انتقال داده خواهدشد ودر مراحل بعدی به مدل همپوشانی نقشه های تفکیکی وکاربری منطقه الحاق گردیده و بانک اطلاعاتی مکانی جامعیGISتهیه و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات