پایش زیستگاه سمندر خال زرد کردستانی در شهرستان بانه انجام شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بانه گفت: با شروع فصل بهار با همکاری  اعضای انجمن محیط زیستی بخش آرمرده، زیستگاه سمندر خال زرد کردستانی در چشمه ها و جویبارهای حوزه روستاهای نیروان و گرماب این شهرستان مورد پایش و بررسی قرار گرفت.
رحمن رحیم پور افزود: در این بازدید تعداد زیادی سمندر خال زرد کردستانی، در چشمه های اطراف روستاهای مذکور مشاهده شد و وجود این تعداد سمندر در این منطقه تاکنون بی سابقه بوده است .
وی ادامه داد: با توجه به بررسی وضعیت ظاهری گونه های مشاهده شده، مشخص شد که تاکنون تخم ریزی سمندرها شروع نشده است و این امر نیاز به بررسی بیشتری دارد.
رحیم پور با تشکر از همکاری مردم منطقه؛ تاکید کرد: حفاظت از این گونه بومی و ارزشمند شهرستان بانه، نیازمند مشارکت افراد بومی محلی، تامین اعتبار ملی و استفاده از نیروی  انسانی متخصص است.
سطح پشتی سمندر خال زرد کردستانی قهوه‌ای تا سیاه با لکه‌های زرد مایل به سبز کوچک و به تعداد زیاداست. پراکنش لکه ها در سطح پشتی این سمندر از الگو و یا طرح خاصی تبعیت نمی کند. به محض آب شدن یخ ها در بهار از محل زیست زمستانه اش به سمت جویبارها به منظور جفت گیری و تولیدمثل حرکت می کند .
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات