سد اکباتان همدان سرریز کرد

سد اکباتان همدان سرریز کرد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه سد اکباتان ۳۳ میلی‌متر، ایستگاه وسج ۱۶ میلی‌متر و همدان ۳۵ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به افزایش بارندگی نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته سالی استثنایی بود و بارش‌های زیادی در استان رخ داد، به‌طوری‌که ۵۷۱ میلی‌متر بارش در استان به ثبت رسید.
ستوده با بیان اینکه بارش‌های امسال نسبت به میانگین بلندمدت که ۲۷۴ میلی‌متر بوده، کاهش ۶۵ درصدی دارد، افزود: درحال‌حاضر سد اکباتان همدان ۳۵ میلیون مترمکعب آب دارد و ورودی این سد ۱۵ مترمکعب است که ۳ مترمکعب نیز از این سد سرریز می‌کند.
وی با اشاره به سرریز سد سرابی تویسرکان نیز اظهار کرد: این سد هم‌اکنون دارای ۹.۲ میلیون مترمکعب آب است که ۱.۵ تا ۲ مترمکعب از آن سرریز می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه سد کلان ملایر نیز در آستانه سرریز شدن قرار دارد، افزود: دریچه‌های این سد باز شده و ۵ مترمکعب از آن سرریز می‌کند. سد کلان ملایر با حجم فعلی ۴۳ میلیون متر مکعب دارای ۱۱ مترمکعب ورودی است.
ستوده با تاکید بر اینکه هیچ گزارشی مبنی بر طغیان رودخانه‌های استان دریافت نشده است، افزود: در سال گذشته رودخانه‌های نهاوند،اسدآباد و ملایر و رودخانه‌هایی که مشکل داشتند لایروبی شده و خوشبختانه تا کنون گزارشی از طغیان رودخانه‌های استان دریافت نشده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات