درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی از فروش ساختمانهای اداری تهران

درآمد ۱۵ هزار میلیارد تومانی از فروش ساختمانهای اداری تهران

http://www.bananews.ir/معاون رئیس جمهور گفت: هم اکنون در شهر تهران ۴ هزار و ۳۰۰ ساختمان اداری برای دستگاه‌های مختلف وجود دارد که اگر این ساختمانها را بفروشیم و حتی ۵ درصد آن را به کارکنان بدهیم، باز هم حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) لطف الله فروزنده دهکردی امروز در بیست و دومین همایش بانکداری اسلامی گفت: هم اکنون در شهر تهران ۴ هزار و ۳۰۰ ساختمان اداری برای دستگاههای مختلف وجود دارد که اگر این ساختمانها فروخته و منابع آنها آزاد و خرج پروژهها شود و حتی ۵ درصد آن به کارکنان اختصاص یابد حداقل ۱۵ هزار میلیارد تومان از منابع آزاد و تحول در نظام اداری ایجاد می شود.

وی پیشنهاد کرد که یک کارگروه ویژه نظام ساختاری و اداری برای حمایت از بخش بانکی کشور ایجاد شود. معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با بیان اینکه باید چشم اندازمان در نظام بانکداری کاملا در راستای دولت الکترونیک شود، گفت: برای تحقق دولت الکترونیک چند الزام از جمله ایجاد فرآیندها وجود دارد.

وی ادامه داد: تا زمانی که فرآیندها ایجاد نشود و زمان و مراحل انجام کارها کاهش نیابد نمی توانیم امیدی به تحقق دولت الکترونیک داشته باشیم.

فروزنده از شناسایی ۷۰۰ فرایند در دولت در راستای تحقق دولت الکترونیک خبر داد و گفت: فرآیندهای نظام بانکی با توجه به اینکه با قشر مردم سر و کار دارد باید اصلاح شود.

وی بر جدی گرفتن دورکاری و بانکداری مجازی در راستای دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: بانکها باید نیاز به شعب فیزیکی خود را کاهش دهند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور بر جدی گرفتن عدم تمرکز در نظام اداری کشور تاکید کرد و گفت: باید هر کاری که قابلیت انجام توسط مردم را دارد، توسط مردم انجام شود، همچنین باید فضای رقابت برای انجام کارها ایجاد شود.

فروزنده همچنین با بیان اینکه ساختارهای ارگانیک در نظام اداری کشور باید ایجاد شود، بر بومی کردن ماده ۱۶ قانون مدیریت خدمات کشوری در بخش نظام بانکی تاکید کرد و گفت: این ماده مبنای قانونی نیز دارد که برای مسئولیت پذیر بودن مدیران اداری کشور است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور توانمندسازی نیروی انسانی را محور دیگر در بخش نظام اداری و تحول اداری ذکر کرد و گفت: این کار بدون تیم قوی کاری قابل انجام نیست. بیش از ۶۵ درصد نیروهای اداری کشور دارای مدارک کارشناسی به بالا هستند، بنابراین باید برنامه آموزشی مشخصی را برای آنها تدوین کنیم.

فروزنده با اشاره به نقش و اهمیت بانکداری اسلامی و مزایای آن در کشور، اظهارداشت: باید همه حرکتهای بانکی به سمت تولید باشد. اگر بانکها صرفا به منافع مادی فکر کنند و نگاه به سود ویژه داشته باشند نمی توانند در خدمت کشور باشند و همین امر چالش جدی برای کشور ایجاد می کند.

وی با اشاره به اینکه بانکها در بخش تولید، اشتغال و عدالت باید در برنامه ها دیده شوند، گفت: اگر نظام بانکی ارزش محور باشد و در خدمت تولید کار کند باید نظام اداری مناسب با آن طراحی شود.

 

 

    نظرات