عملیات آتش نشانان از ابتدای سال 99 تاکنون به 139 مورد رسید/آتش نشانی رشت

عملیات آتش نشانان از ابتدای سال 99 تاکنون به 139 مورد رسید/آتش نشانی رشت


125 رشت-به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات 14 ایستگاه آتش نشانی رشت از ابتدای سال 99 تاکنون 23 فروردین نسبت به پوشش  139 مورد آتش سوزی، حادثه و خدمات ایمنی  اقدام نمودند.

شهـرام مـومنی معاون عملیـات سـازمان آتش نشـانی رشـت ضمن خداقوت به تمامی آتش نشانان ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا 14 تیم از 14 ایستگاه آتش نشانی بابکار گیری 8 دستگاه خودروی سنگین عملیاتی، 4 دستگاه خودروی سبک عملیاتی، یک دستگاه خودروی نیمه سنگین عملیاتی، یکدستگاه پیکاب و 14 دستگاه سم پاش دستی و AFT همه روزه با بکارگیری 100 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در هر شبانه روز نسبت به عملیـات پاکسازی، گند زدایی و ضد عفونی در شهر رشت اقدام می نمایند.

وی در ادامه ضمن اشاره به رخداد 139 مورد عملیات آتش نشانان در این مدت ادامه داد:  64 مورد مربوط به عملیات اطفای آتش سوزی ها بود که از این تعداد 22 مورد مربوط به اطفای آتش سوزی منزل مسکونی، 9 مورد تجاری، 11 مورد آتش سوزی خودرو و 14 مورد اطفای حریق علفزار و ضایعات اعلام شد.

مومنی با بیان اینکه 45 مورد ارایه خدمات و 30 مورد امداد رسانی در حوادث از دیگر عملیات های آتش نشانان بوده، گفت: 24 مورد رهاسازی و نجات حیوانات، 21 مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، اتاق خواب و... 7 مورد رها سـازی حلقه انگشتـری، 5 مورد ارایه خدمات و رهاسازی افراد محبوس شده بواسطه رخداد تصادفات از اهم اقدامات آتش نشانان در این موارد بود.

همین گزارش حاکی است: هم اینک سازمان آتش نشانی رشت بهمراه 14 ایستگاه آتش نشانی که 3 ایستگاه آن در مرکز شهر(بازار،میدان صیقلان و استاد سرا) است بطور شبانه روزی در خدمت شهر و شهروندان است که تمامی افسران ارشد سازمان نیز بطور 24 ساعته آماده باش هستند که می بایست در تمامی حوادث رخ داده شده در حوزه های استحفاظی حضور یابند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات