رئیس شورای شهر شیراز: شورای شهر شیراز در سال گذشته گام‌های خوبی برای اداره‌ی صحیح شهر برداشته است

رئیس شورای شهر شیراز: شورای شهر شیراز در سال گذشته گام‌های خوبی برای اداره‌ی صحیح شهر برداشته است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» با اشاره به موضوع شیوع و گسترش جهانی بیماری کرونا و تبعات ناگوار آن که کشور، استان و شهر شیراز را نیز به شدت درگیر کرده است، اظهار داشت: در این شرایط عملکرد مدیران، مردم و به ویژه جامعه پزشکی استان، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز به تایید و تعبیر خود مردم قابل تقدیر بوده است.

وی اضافه کرد: باید بگویم که مجموعه شهرداری نیز در اجرای مصوبات شورای اسلامی شهر در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا بسیار خوب عمل کرده است.

موسوی در ادامه به بیان ارزیابی کلی از عملکرد شورای شهر در سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: شورای شهر شیراز در سالی که گذشت اقدامات خوبی داشت؛ ازجمله راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز و ایجاد کتابخانه علمی و تخصصی در این مرکز و تصمیمات مفید دیگری از سوی هیأت امنای آن که انشاءالله در فرصتی مناسب گزارشی از عملکرد این مرکز توسط رئیس آن در صحن شورا ارائه خواهد شد.

وی از پیگیری اجرای مصوبات و تکالیف بودجه سال ۹۸ شورای اسلامی شهر شیراز و عملکرد مثبت اداره نظارت و ارزیابی شورا یاد کرد و افزود: در سال گذشته کمیسیون‌های شورا نیز تلاش‌های خوبی داشتند که عملکرد برخی کمیسیون‌ها در برخی جهات نسبت به سایر کمیسیون‌ها بهتر بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار امیدواری کرد: در سال جاری تمامی کمیسیون‌های تخصصی از حداکثر توان و ظرفیت خود استفاده کرده و برای بهتر کردن عملکرد خود برای انجام وظایف محوله از ظرفیت مشاورین، کارشناسان و نخبگان شهر بهره ببرند.

موسوی یکی دیگر از اقدامات خوب شورا را انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان دانست و آن را اقدامی ارزشمند در جهت استفاده از ظرفیت شهر و استان به منظور تحقق اهداف شورا و تقویت حوزه مدیریت شهری به شمار آورد.

وی ادامه داد: خوشبختانه سال گذشته بودجه سال 99 شهرداری را برای نخستین بار در مهلت قانونی یعنی تا پایان بهمن‌ماه به تصویب شورا رساندیم که می‌تواند در ایجاد انضباط مالی نیز اثر بسیار خوبی بر جای بگذارد.

برنامه‌ریزی و اقدام بر اساس برنامه، موضوع دیگری بود که رئیس شورای اسلامی شهر شیراز به آن اشاره داشت و اضافه کرد: یکی از اقدامات خوب شورا در سال گذشته تصویب سیاست‌ها و برنامه‌های نحوه اداره شورا بود که در صحن به تصویب رسید.

موسوی در ادامه با بیان اینکه ما موظف هستیم بر اساس ماده ۸۰ قانون شوراها و همچنین سیاست‌ها و برنامه‌های مصوبه مذکور در سال ۹۹ تلاش کنیم، گفت: برای اولین بار دستورالعمل‌های اجرایی بندهای ماده ۸۰ قانون شوراها به همت جمعی از کارشناسان شورا و کمیسیون‌های تخصصی در حال تهیه و بررسی است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اولویت‌های کمیسیون‌های شورا در سال جدید را شرح وظایف، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب شورا دانست و گفت: اگر می‌خواهیم بر عملکرد شهرداری و اجرای مصوبات خودمان نظارت کنیم لازم است بر اساس برنامه گام برداریم چرا که اقدامات سلیقه‌ای ما را با مشکل مواجه خواهد کرد.

موسوی با تأکید بر اینکه تصمیمات شورا باید مبتنی بر برنامه‌ها و با پشتوانه فنی و کارشناسی و توجیهات لازم باشد، یادآور شد: به همین دلیل است که از همکاران خود درخواست داشته‌ایم که در سال جدید تا جای ممکن مطابق با قانون از ارائه طرح‌های دو فوریتی درصحن خودداری کنند.

وی با بیان اینکه در سال جاری، بخش عمده تلاش‌های خودمان را بر رویکرد نظارتی متمرکز خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: برای سال جدید در همین راستا برنامه‌‌ریزی‌های جدی صورت گرفته که امیدواریم با دستورالعمل‌های پیش‌بینی شده در این خصوص به اقدامات خوبی در سال جاری ختم شود.

وی در پایان با اشاره به تعهد اعضای شورا در خصوص پاسخگویی به مردم، عنوان داشت: اطلاع‌رسانی شفاف و گزارش عملکرد صادقانه ازجمله سیاست‌های دیگر ما در سال جدید خواهد بود.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات