فروش اوراق مشارکت برای دو خطه‌ کردن راه‌آهن قم تا اندیشمک

فروش اوراق مشارکت برای دو خطه‌ کردن راه‌آهن قم تا اندیشمک

http://www.bananews.ir/مدیرعامل راه‌آهن از فروش اوراق مشارکت برای دو خطه‌ کردن مسیر ریلی قم - اراک - دورود - اندیشمک خبر داد و گفت: در راستای توسعه و دو خطه کردن خطوط آهن جنوب، ۴۰ کیلومتر از خط‌آهن خرمشهر - اهواز نیز دو خطه شده است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عبد‌العلی صاحب‌‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ، در خصوص دو خطه کردن مسیر ریلی قم ـ اراک ـ درود ـ اندیشمک، تصریح کرد:‌ مسیر جنوب به دلیل موقعیت استراتژیک و مناسب آن در حمل و نقل مسافر و به خصوص، بار باید حتماً دو خطه شود تا حمل در این مسیر رونق بیشتری یابد.

وی با تأکید بر اینکه ‌دو خطه کردن این مسیر ریلی در اسرع وقت آغاز می‌شود، افزود: هم‌اکنون از تهران تا قم دو خطه شده و همچنین پیشنهاد شده برای دو خطه کردن ‌قم تا اراک از محل فروش اوراق مشارکت استفاده شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: اگر مبلغ مورد نظر اوراق مشارکتی که برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شده است، به فروش برسد حتماً عملیات اجرایی دو خطه کردن قم تا اراک آغاز خواهد شد.

صاحب‌محمدی با اشاره به اینکه دو خطه کردن مسیر ریلی درود به خرم‌آباد نیز ‌آغاز شده است، گفت: این خط‌آهن دو خطه ابتدا به پل دختر و از آن طرف به اندیمشک متصل خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه این دو مسیر ریلی حداکثر ظرف شش سال آینده دو خطه خواهند شد، اضافه کرد: مسیر ریلی جنوب مسافر قابل توجهی دارد و از لحاظ موقعیت جابه‌جایی کالا و ترانزیت، مسیری استراتژیک است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: فرآورده‌های نفتی، وجود بندر امام خمینی (ره)، پالایشگاه‌های متعدد، مواد معدنی و تولیدات صنعتی نظیر فولاد در جنوب، دو خطه کردن مسیر‌های جنوب را برای ما الزام‌آور می‌کند.

* ۴۰ کیلومتر از خط‌آهن خرمشهر - اهواز دو خطه شده است

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: همچنین در استان خوزستان حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر ریلی خرمشهر به اهواز‌ دو خطه شده است و در حال تکمیل این مسیر استراتژیک نیز هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی خط دوم راه‌آهن خرمشهر - اهواز به طول ۱۲۰کیلومتر با پیشرفتی مناسب در حال اجرا است؛ اجرای این طرح از پارسال با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال شروع شد و تاکنون برای اجرای این طرح ۱۶۸ میلیارد ریال هزینه شده است.

صاحب‌محمدی با بیان اینکه این پروژه یکی از مهمترین طرح‌های در دست اجرای شرکت راه‌آهن‌ ‌است، گفت: با اتصال ‌خط‌آهن دوم به خط اول محور خرمشهر - اهواز علاوه بر افزایش سرعت و ایمنی‌، با افزایش ‌جابه‌جایی بار و مسافر رو‌به‌رو خواهیم بود.

مدیر‌عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: اتصال خط آهن اهواز - خرمشهر - شلمچه نخستین گام از طرح اتصال راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به عراق و سپس به کشورهای شرق مدیترانه است‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: دو خطه کردن مسیر جنوب هم‌اکنون از خرمشهر به بندر امام خمینی(ره) نیز آغاز شده است.

* در حال نصب علائم و سیگنالینگ خط‌آهن تزرج-بندرعباس هستیم

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه همچنین تکمیل مسیر ریلی تزرج ـ بندرعباس به طول ۱۸۰ کیلومتر در حال انجام است، اضافه کرد: برآورد هزینه اجرای پروژه ۷۸ میلیارد تومان بوده و تاکنون ۳۲ کیلومتر از پروژه اجرا شده است.

صاحب‌محمدی تصریح کرد: امید است بتوان تا دهه فجر امسال این مسیر ریلی را دو خطه کرد، البته‌ عملیات اجرایی نصب علائم و سیگنالینگ این مسیر ریلی، به طور جداگانه در حال انجام است.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: با اجرای این پروژه ظرفیت مسیر بندرعباس به بافق تا دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

 

 

    نظرات