در 48 ساعت گذشته بیش از 60 مورد آبگرفتگی در سطح معابر شهری قزوین رفع شد

در 48 ساعت گذشته بیش از 60 مورد آبگرفتگی در سطح معابر شهری قزوین رفع شد

به‌گزارش روابط‌عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین؛ مقدم سلیمی گفت: هم‌زمان با آغاز بارندگی‌ها ۳۰۰ نیروی عملیاتی و اجرایی شهرداری با استفاده از تجهیزات آبکشی و پمپ‌های تخیله آب، با شناسایی نقاط دارای آبگرفتگی، نسبت به رفع آبگرفتگی‌های سطح شهر و مهار سیلاب رودخانه‌ها اقدام کردند.

وی افزود: این عملیات با استفاده از ۳۵ دستگاه پمپ خودمکش ۲ اینچ، ۳ اینچ، ۶ اینچ و هشت اینچ و ۲۴ دستگاه انواع ادوات و تجهیزات سنگین و نیمه‌سنگین جنتکس، کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی و بابکت انجام شد.

مقدم سلیمی با اشاره پاکسازی مسیل‌های داخل شهر و حاشیه آن از ضایعات و شاخ و برگ درختان، اضافه کرد: سرشاخه‌های درختان آسیب‌دیده نیز توسط نیروهای سازمان پارک‌ها و فصای سبز شهرداری جمع‌آوری شده و همچنین دریچه‌های تقسیم آب رودخانه‌های میر سرا، زویار، ارنجک، دلی‌چای، رودخانه بازار و وشته توسط نیروهای سازمان باغستان سنتی تنظیم شد.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری لایروبی رودخانه‌های حوزه آبریز محدوده شهر قزوین را از اقدامات شاخص صورت‌گرفته در نیمه دوم سال ۹۸ برشمرد و گفت: در مدت یادشده بیش از ۴۰ هزار تن گل و لای و رسوب از رودخانه‌ها توسط شهرداری جمع‌آوری شده که این آمار در یک دهه گذشته بی‌نظیر بوده است.

وی افزود: با اقدامات صورت‌گرفته در جهت لایروبی به‌موقع رودخانه‌ها و آمادگی نیروهای عملیاتی و اجرایی شهرداری و تجهیزات و تمهیدات اندیشیده‌شده، هم‌اکنون هیچ‌گونه نگرانی از بابت مواجهه با بارش‌های فصلی پیش رو وجود ندارد.

مقدم سلیمی در پایان از شهروندان خواست ضمن رعایت نکات ایمنی و عدم تردد غیرضروری در سطح شهر، در صورت مشاهده هرگونه آبگرفتگی و مشکلات مشابه با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس بگیرند.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات