پوشش بالغ بر 4 هزار عملیات آتش نشانی رشت در سال 98/ آتش نشانی رشت

پوشش بالغ بر 4 هزار عملیات آتش نشانی رشت در سال 98/ آتش نشانی رشت

تن آدمی شریف است به جان آدمیت    نه همین لباس زیباست نشان آدمیت

125رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت در ابتدای سخنان خود به تلاش های بی وقفه تیم عملیاتی آتش نشانان و کادر اداری این سازمان در سال یک هزار و سیصد و نود و هشت اشاره داشت و ضمن سپاس از همراهی و پشتکار شبانه روزی و بی وقفه برای تمامی همکاران آرزوی سلامتی و توفیق در تمامی مراحل زندگی از خداوند منان خواستار شد.

وی در ادامه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا 14 تیم از 14 ایستگاه آتش نشانی بابکار گیری 8 دستگاه خودروی سنگین عملیاتی، 4 دستگاه خودروی سبک عملیاتی، یک دستگاه خودروی نیمه سنگین عملیاتی، یکدستگاه پیکاب و 14 دستگاه سم پاش دستی و AFT همه روزه با بکارگیری 100 هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در هر شبانه روز نسبت به عملیـات پاکسازی، گند زدایی و ضد عفونی در شهر رشت اقدام می نمایند.

پوشش 4 هزار و 807 مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی در سال 98

رمضانی رییس این سازمان با بیان اینکه آتش نشانان و تیم های امداد و نجات در سال 98 نسبت به پوشش 4 هزار و 807 مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی اقدام نمودند، ادامه داد: این تعداد شامل 2 هزار و 221 مورد عملیات اطفای آتش سوزی ها بوده که نسبت به مدت مشابه سال 97  یک درصد کاهش داشته است.

شرح مختصری بر رخداد آتش سوزی ها در سال 98

پوشش 633 مورد اطفای آتش سوزی منازل مسکونی در سال گذشته

آمار آتش سوزی منزل مسکونی نسبت به سال 97 بالغ بر 18 درصد افزایش داشت که متاسفانه تنها 23 درصد آن دارای بیمه آتش سوزی بوده اند که اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی علت 50 درصد این آتش سوزی ها بود.

پوشش یک هزار و 55 مورد عملیات اطفای آتش سوزی علفزار ها و ضایعات رتبه نخست آتش سوزی هاست که حریق خودرو با 209 مورد و آتش سوزی تجاری با 164 مورد بیشترین آمار آتش سوزی ها را داشت که می توان به این نکته اشاره کرد که تنها 47 درصد مغازه های آتش گرفته بیمه آتش سوزی داشته اند.

سرمایه ای که جبران خسارتش بدون پشتیبانی بیمه بسیار سخت است...

این مسوول به قدرت آتش در چشم بر هم زدنی برای از بین بردن سرمایه یک عمر تلاش اشاره داشت و تاکید کرد: با توجه به شغلی که داریم بارها شاهد از بین رفتن تمام سرمایه یک شهروند بواسطه یک حادثه هستیم که متاسفانه مشاهده درد و آلام شهروندان بسیار سخت و تاسف بار است.

همچنان حادثه محبوس شدن در آسانسور رتبه نخست حوادث در سال 98

وی در ادامه به پوشش 449 مورد گیر افتادن شهروندان در آسانسور" کاهش 16 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته"، 269 مورد محبوس شدن افراد در اماکن مختلف" افزایش یک درصدی نسبت به مشابه سال گذشته"، اشاره کرد و گفت: می بایست ایمنی و سرویس تجهیزات همچون آسانسورها، درب های خروجی منازل، اتاق خواب ها، سرویس های بهداشتی مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا بواسطه نقص در تجهیزات شاهد حوادث ناگوار ناشی از محبوس شدن کودکان و افراد سالمند نباشیم.

پوشش بالغ بر یک هزار و 345 مورد خدمات ایمنی در رشت

این مسوول آتش نشانی در میان خدمات ایمنی انجام گرفته توسط آتش نشانان، عملیات بسته شدن درب بدون محبوس شدن افراد به تعداد 394 مورد با کاهش 13 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته را یکی دیگر از پر تردد ترین عملیات ها دانست و گفت: امداد رسانی برای نجات و یا رهاسازی حیوانات گرفتار در سال گذشته 581 مورد بود که نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

همین گزارش حاکی است آتش نشانان بالغ بر 30 مورد عملیات مبتنی بر حوادث و خدمات ایمنی را پوشش میدهند.

آموزش های ایمنی و آتش نشانی برای بالغ بر 58 هزار و 304 شهروند...

یکی از مهم ترین اهداف سازمان آتش نشانی در جهت پیشگیری از حوادث همانا آموزش و نقش فرهنگ سازی ایمنی برای شهروندان است

در سال 98 آموزش در دبیرستان های رشت به تعداد 12 هزار و 407 نفر از آمـوزش نونهالان و کودکان مهد کودک های رشت با تعداد 11 هزار و 496 تن پیشی گرفت و در رتبه نخست قرار دارد که این آموزش ها در مجموع با توجه به تعطیلی مدارس بواسطه گسترش ویروس کرونا در رشت 23 درصد کاهش داشت.

بابک رمضانی رییس سازمان آتش نشانی رشت ضمن اشاره به اهمیت فراگیر شدن دانش ایمنی، گفت: در این راستا آموزش های مستمر در حوزه های مختلفی همچون؛ کارکنان و پرسنل ادارات، دانشجویان، آتش نشانان داوطلب، سرای محلات و... نیز برگزار می شود.

این مسوول به دیگر مجموعه فعالیت های این سازمان همچون صدور مجوز ایمنی، ارایه پایان کار، طرح ایمنی ساختمان ها و بررسی علل و انگیزه بروز آتش سوزی ها در حوزه های مختلف  پیشگیری و کارشناسان اشاره داشت و ادامه داد: در سال 98 بالغ بر 4 هزار و 161 مورد صدور طرح ایمنی ساختمان ها، یک هزار و 836 مورد بازدید کارشناسی و صدور پایان کار ساختمان، 346 مورد بازدید از اماکن مختلف و 379 مورد بررسی علت بروز آتش سوزی ها بوده است.

وی در پایان ضمن آرزوی سلامتی و توفیق برای تمامی شهروندان و رهایی از ویروس کرونا لحظاتی خوب و بدون حادثه ای را برای شهروندان آرزومند شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات