تولید حدود 48 هزار گیگاوات ساعت برق در سال 98 در خوزستان

تولید حدود 48 هزار گیگاوات ساعت برق در سال 98 در خوزستان

مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: خوزستان در سال نود و هشت  47 هزار و 830 گیگاوات ساعت برق تولید کرده است.
به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، فرامرز شادفر بیان کرد: سهم نیروگاه های برق آبی در این سال 22 هزار و 536 گیگاوات ساعت (معادل 47 درصد) و نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی 25 هزار و 294 گیگاوات ساعت (معادل 53 درصد) کل انرژی تولیدی بوده است.
وی تصریح کرد: 45 درصد برق تولیدی نیروگاه های حرارتی و گازی استان توسط بخش دولتی (نیروگاه های رامین و ماهشهر) و 55 درصد آن توسط نیروگاه های بخش خصوصی (زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید شده است.
مدیر بازار برق شرکت برق منطقه ای خوزستان اظهارداشت: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 69 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.
شادفر افزود: انرژی مصرفی در سال 98 برابر با 35 هزار و 733 گیگاوات ساعت بوده که نشان دهنده حدود 1.4 درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به سال قبل می باشد.
وی با اشاره به ورود فصل گرم و افزایش مصرف برق گفت : بمنظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکین و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مد نظر قرار گیرد و مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف (ساعت 18 تا 22) به سایر ساعات شبانه روز منتقل شود.
ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر با 13 هزار و 196 مگاوات ساعت بوده که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و در بخش حرارتی پنج هزار و 27 مگاوات است.
تمام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت برق منطقه ای خوزستان

    منبع خبر

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان

    شرکت برق منطقه ای خوزستان یک شرکت در شهر اهواز می باشد

      نظرات