حجم ذخیره سد رییسعلی دلواری به 340 میلیون مترمکعب رسید

حجم ذخیره سد رییسعلی دلواری به 340 میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر در مصاحبه ای به تشریح وضعیت آبگیری سد رییسعلی دلواری پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مهندس علی محمدی اظهار داشت: تا روز 24 فروردین ماه سال 1399، حجم آب موجود در مخزن سد رییسعلی دلواری معادل 340 میلیون مترمکعب می باشد.

وی افزود: نزول رحمت الهی و بارندگی های نسبتاً مناسب در فصل پاییز و زمستان موجب آبگیری 171 میلیون مترمکعبی این سد در طول سال آبی جاری شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال آبی جاری حجم مخزن سد رئیسعلی دلواری حدود 242 میلیون مترمکعب ثبت گردیده بود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر  گفت: همچنین در این مدت حجمی معادل 73 میلیون مترمکعب جهت تامین نیازهای بخش کشاورزی و زیست محیطی رودخانه و تالاب حله از محل سد رهاسازی گردیده است که این میزان آب جهت آبیاری نخیلات شبکه آبیاری آبپخش و بخشی از نخیلات تحت پوشش ایستگاه پمپاژ کلل صرف شده است.

محمدی اظهار داشت: تا کنون آبیاری تکمیلی زراعت شبکه های آبیاری آبپخش و حاشیه رودخانه حله به اتمام رسیده و در حال حاضر کشت های زراعی در شبکه آبیاری شبانکاره در حال انجام است.

وی با اشاره به آبگیری 50 درصدی سد رییسعلی دلواری خاطر نشان کرد: با این آبگیری، تامین آب مورد نیاز بخش های کشاورزی و محیط زیست اراضی پایاب سد رییسعلی دلواری در تابستان 1399 با درجه اطمینان قابل قبولی انجام خواهد شد.

محمدی تصریح کرد: این شرکت با اقدامات گسترده ای در راستای افزایش میزان بهره وری آب در بخش کشاورزی را به ثمر رسانده و همچنان در دستور کار خود دارد، اما با توجه به مصرف عمده آبِ مورد نیاز نخیلات تحت پوشش شبکه های آبیاری، در ماه های تابستان و فصول گرم سال، از کشاورزان و باغداران محترم تقاضا داریم با رعایت الگوهای تحویل حجمی ارائه شده توسط این شرکت، مدیریت مصرف را به نحو احسن به انجام برسانند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات