ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره‌های مجازی شهرداری قزوین

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به جشنواره‌های مجازی شهرداری قزوین

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ درافشانی در جلسه علنی شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا لغو شد، اما برای تشویق مردم به پویش «در خانه بمانیم» جشنواره  نوروزی مجازی «قزوین شاداب» تدارک دیده شد.

وی اظهار کرد: جشنواره  نوروزی مجازی «قزوین شاداب» شامل برنامه ها و مسابقات متنوع است که  از ۱۷ اسفند ماه ۹۸ تا 31 فروردین ماه ۹۹ میهمان همشهریان و هموطنان است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: هموطنان استقبال بسیار خوبی از سراسر کشور از جشنواره  نوروزی «قزوین شاداب» داشتند که بیش از 400 اثر به بخش های مختلف جشنواره  نوروزی از بیش از 30 شهرو مرکز استان کشور نظیر قزوین، تبریز، قشم، کرمان، کاشان، مشهد، کرج، خمینی شهر اصفهان ، برازجان، شهرکرد، تهران، کرمانشاه، رفسنجان، ارومیه، زنجان، فیروزآباد فارس، خراسان شمالی، ارومیه، اسلامشهر، تاکستان، اصفهان، ورامین و شاهین شهراصفهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

درافشانی اضافه کرد: در این ایام که به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، کودکان و نوجوانان مجبور هستند در خانه بمانند، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با تدارک این جشنواره در تلاش است تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی زمینه سرگرمی و بروز خلاقیت کودکان و نوجوانان را در کنار والدینشان فراهم کند.

وی بیان کرد: یکی از بخش های جذاب جشنواره  نوروزی « قزوین شاداب»، پویش شهروندی «قزوین کتاب می خواند» است که ویژه تمامی رده های سنی از کودکان تا بزرگسالان است که با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ترغیب شهروندان به خانه ماندن در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا ویروس در حال برگزاری است.

درافشانی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این پویش می توانند، علاوه بر ارسال تصویر کتاب مطالعه شده خلاصه آن را، ۲۰ خط در قالب فایل word، با ذکر نام و نام خانوادگی، سن و کد ملی به دبیرخانه جشنواره به آدرس فضای مجازی  ۰۹۰۱۸۳۱۸۳۷۲ ارسال کنند .

این مسئول خاطرنشان کرد:جشنواره خلاقانه ترین بازی های خانگی از دیگر بخش های جشنواره  نوروزی «قزوین شاداب» است که در دو بخش بازی های انفرادی و دسته جمعی برگزار می شود و به خلاقانه ترین و نوآورانه ترین ایده جوایزی اهدا خواهد شد.

وی اظهار کرد: مسابقه "نمایش عروسکی" با موضوع شکست کرونا، برای رده سنی کودکان از دیگر برنامه هایی است که در قالب جشنواره نوروزی « قزوین شاداب» توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در حال برگزاری است.

درافشانی اضافه کرد: کودکان می توانند با عروسک های خود در منزل، نمایش عروسکی را با موضوع شکست کرونا اجرا نموده و فیلم آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: مسابقه "با هم قصه بخوانیم" ویژه کودکان در کهن شهر تاریخی قزوین از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که کودکان می توانند به صورت انفرادی یا به همراه دیگر اعضای خانواده در این مسابقه شرکت کنند و قصه های کوتاه خود را با موضوع شکست کرونا و عید نوروز به دبیرخانه این مسابقه ارسال کنند.

درافشانی افزود: قصه گویی روش بسیار خوبی است تا تفکر کردن را به کودکان بیاموزیم، با استفاده از این کارکرد جذاب و موثر در این ایام که کودکان مجبور به ماندن در خانه هستند، می توانیم ضمن غنی سازی اوقات فراغت شان زمینه پرورش خلاقیت آنان را نیز فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: دیگر آیتم های جشنواره  نوروزی «قزوین شاداب» جشنواره زیباترین سفره هفت سین است که به منظور ایجاد شور و نشاط در خانواده ها برگزار می شود که علاقه‌مندان می توانند تصاویر خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

این مسئول در ادامه گفت: برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع «ما کرونا را شکست می دهیم» از دیگر برنامه هایی است که در قالب جشنواره نوروزی  در دو بخش شکست کرونا و عید نوروز، با هدف ماندن خانواده ها در خانه و پرهیز از سفر و حضور غیرضروری در بیرون از منزل، توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین تدارک دیده شده است.

درافشانی افزود:آموزش غیر مستقیم موارد بهداشتی برای پیشگیری و کنترل کرونا ویروس و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه نقاشی است.

وی اظهار کرد: مسابقه ساخت کاردستی های خلاقانه و زیبا با وسایل ساده از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که با هدف ترویج فرهنگ خلاقیت و نوآوری در خانه، زمینه سازی ایجاد اوقات فراغت در منزل، شور و نشاط اجتماعی و علمی و ایجاد تفکر خلاق در کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: کودکان و نوجوانان می توانند با لوازم ساده و بدون استفاده در منزل کاردستی های زیبا با ایده های نو ساخته و تصاویر آن را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند، کودکان و نوجوانان حتما باید از لوازم ساده منزل با نظارت والدین جهت ساخت کاردستی استفاده کنند.

درافشانی افزود: مسابقه خوشنویسی از دیگر بخش های جشنواره نوروزی است که در دوبخش رشته تحریری و قلمی برگزار می شود و علاقه‌مندان علاقمندان به شرکت در این  مسابقات جشنواره نوروزی «قزوین شاداب» می توانند تصاویر آثار خود را به آدرس فضای مجازی 09018087455 ارسال کنند.

رئیس سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین افزود: مسابقه مجازی "جشن بزرگ نیمه شعبان" به مناسبت گرامیداشت میلاد امام عصر(عج)  و با هدف ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و ایجاد شور و نشاط  در میان خانواده ها برگزار شد.

درافشانی اظهار کرد: فضا سازی و تزئین داخل و بیرون منزل، تهیه شیرینی، شربت خانگی و پذیرایی در منزل، شعرخوانی توسط فرزندان یا پدر خانواده، نقاشی کودکان با موضوع امام عصر (عج)، قرائت دعای فرج و ذکر صلوات و ارسال دل نوشته با امام زمان (عج)، محورهای مسابقه جشن بزرگ نیمه شعبان است

وی افزود:مراسم احیای شب نیمه شعبان به همت ستاد نیمه شعبان و مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از شبکه استانی قزوین به طور زنده پخش شد.

درافشانی اضافه کرد:جشن نیمه شعبان هر سال به صورت پرشور و نشاط در سطح شهر قزوین برگزار می شد ولی امسال با توجه شیوع کرونا، شهروندان باید میلاد امام زمان مهدی (عج) را همراه با اعضای خانواده ها خود در خانه هایشان جشن بگیرند، پخش زنده مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز در همین راستا برنامه ریزی و تدارک دیده شده است.

درافشانی افزود: با توجه به اینکه این ایام به دلیل شیوع کرونا کودکان و نوجوانان مجبور هستند تا در خانه بمانند، لذا سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با تدارک این جشنواره در تلاش است تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی زمینه سرگرمی و بروز خلاقیت کودکان و نوجوانان را در کنار والدینشان را فراهم کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای "نماهنگ سلامت" توسط گروه سرود ناشنوایان استان قزوین با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی، و ورزشی شهرداری قزوین، «فضاسازی و تبلیغات شهری تقاطع های غیرهمسطح و زیرگذرها» با طرح های نوروزی با موضوع ترغیب شهروندان به خانه ماندن، فضا سازی و تبلیغات شهری به مناسبت روز ملی طبیعت با هدف دعوت شهروندان به ماندن در خانه، با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس  از دیگر اقدامات شهرداری قزوین است که تاکنون با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا انجام شده است.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات