تهیۀ طرح جامع فضای سبز و زیباسازی شهر کرمان

تهیۀ طرح جامع فضای سبز و زیباسازی شهر کرمان

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان از تهیۀ طرح جامع فضای سبز و زیباسازی شهر کرمان با همکاری پژوهشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، یدالله علیزاده با اشاره به ورود کارشناسان و متخصصان پژوهشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان برای کمک به رفع مشکلات فضای سبز شهر کرمان، از برگزاری جلسات متعدد با پژوهشکده کشاورزی دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد و گفت: در راستای رفع مشکلات پیشِ روی فضای سبز، بهسازی فضای سبز بلوار جمهوری‌اسلامی، توسعه شبکه آب خام و آبیاری جنگل قائم عجل‌الله‌فرجه در اولویت قرار دارد که مقرر شده کارشناسان در این زمینه با شهردرای همکاری کنند.

علیزاده همچنین آموزش کارشناسان فضای سبز را مهم برشمرد و گفت: با توجه به این‌که شهرداری اصفهان در زمینه فضای سبز نسبت به شهرداری کرمان تجربه بیشتری دارد، کارشناسان فضای سبز شهرداری کرمان برای آموزش، به اصفهان اعزام شدند.

وی همچنین با اشاره به تجربه کافی شهرداری اصفهان در جابه‌جایی درختان گفت: کارشناسان فضای سبز شهرداری کرمان نیز در این زمینه آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و تعدادی قالب نیز برای جابه‌جایی درختان تهیه شده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری افزود: با این روش درختانی را که در مسیر عملیات عمرانی قرار دارند، بدون این‌که آسیب ببینند، جابه‌جا خواهیم کرد که به‌طور مثال تاکنون، ۴۰ درصد از درختان روبه‌روی پارک مادر -در مسیر طرح اجرای باند کُندرو- بدون هیچ آسیبی جابه‌جا شد.

علیزاده از اجرای طرح ترافیکی سه‌راهی شرف‌آباد و لزوم جابه‌جایی حدود 300 درخت خبر داد و گفت: در جهت اجرای این طرح نیز، بررسی‌های لازم برای جابه‌جایی درختان انجام گرفته تا با استفاده از قالب بتوانیم درختان را جابه‌جا کنیم.

وی ادامه داد: در صدور پروانه‌های شهرسازی نیز حفظ درختان مد نظر است و در روند جدید صدور پروانه ساختمانی، درختان باید جانمایی و در حد امکان حفظ شود.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمان افزود: در صورت قطع درخت نیز، باید درختی دیگر به‌جای آن کاشته و یا خسارت درخت قطع‌شده، پرداخت شود.

علیزاده به فعال شدن کمیسیون ماده هفت نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که  در جریان طرح‌های عمرانی ازجمله طرح‌های عمرانی شهرداری ضرورت داشته باشد درختی قطع شود، باید برای قطع درخت در کمیسیون ماده هفت تصمیم‌گیری شود و پس از تصویب این کمیسیون، درخت قطع خواهد شد.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات