مسکن مهر پردرآمدها؛ اول مهر

مسکن مهر پردرآمدها؛ اول مهر

http://www.bananews.ir/کلنگ ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر جدید پردیس که اوایل امسال قرارداد آن بین انبوه سازان و وزارت مسکن وقت منعقد شد، از ابتدای نیمه دوم امسال زمین زده می‌شود، اما از آنجا که در این پروژه هزینه ساخت بالا خواهد بود، پیش‌بینی شده واحدها به پردرآمدهایی که متقاضی مسکن هستند و جزو دهک‌های ۷ و ۸ محسوب می‌شوند، واگذار شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) پس از گذشت یک‌سال از عقد قرارداد ساخت مسکن مهر در شهر جدید پردیس، انبوه‌سازان تهرانی از ۳۱ شهریور ماه فعالیت خود را برای ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در زمینی به مساحت ۵۳۰ هکتار آغاز می‌کنند. این در حالی است که اگرچه انجمن انبوه سازان تهران از رفع موانع حقوقی مربوط به واگذاری زمین‌ها در این منطقه خبر می‌دهد، اما ابلاغیه دولت برای آغاز فعالیت هنوز به این انجمن ارسال نشده و قرار است همزمان با ابلاغ دستور ساخت در روزهای پایانی شهریور، سازندگان فعالیت خود را برای ساخت واحدهای مسکونی مورد نیاز دهک‌های هفت و هشت جامعه آغاز کنند.

تاکنون قرارداد ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در ۵۳۰ هکتار از ۱۲۰۰ هکتار زمین مورد نظر در شهر جدید پردیس در دو بخش مدیریت پروژه و آماده‌سازی زمین براساس قرارداد سه جانبه مسکن مهر به امضای انجمن انبوه‌سازان تهران، وزارت راه‌وشهرسازی و بانک مسکن رسیده است و قرار است تا پایان نیمه اول سال ۹۱، صدهزار نفر در این پروژه اسکان یابند.

حسن محتشم عضو هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران در این باره به «دنیای اقتصاد» گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، واحدهای مسکونی این شهرک با ارتفاع ۴ و ۵ طبقه و در متراژ ۶۰ تا ۹۰ متر احداث می‌شود که در برخی موارد ارتفاع ساختمان تا ۱۳ طبقه نیز افزایش می‌یابد.

وی اختصاص واحدهای مسکونی شهر جدید پردیس به دهک‌های هفت و هشت جامعه را ناشی از افزایش هزینه‌های تمام شده ساخت مسکن و آماده‌سازی زیرساخت‌ها در این شهرک نسبت به سایر شهرهای جدید عنوان کرد و افزود: نمی‌توان گفت که این واحدها برای اقشار مرفه جامعه در نظر گرفته شده است، اما از آنجا که هزینه‌های آماده سازی این شهرک بیش از هزینه‌های سایر شهرهای جدید است، احتمال استقبال دهک‌های پایین از این واحدها کم است.

محتشم رقم قرارداد ساخت واحدها در شهرک پردیس را براساس نرخ سال قبل، ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر متر مربع، اعلام کرد و گفت: به‌رغم افزایش هزینه‌های ساخت در سال جاری، چون قرارداد ساخت این شهرک در سال گذشته منعقد شده است انبوه سازان با رقم مصوب سال قبل فعالیت خود را آغاز می‌کنند و مازاد مبلغ قرارداد با هزینه‌های ساخت، در زمان واگذاری و تحویل واحدها، از متقاضیان دریافت می‌شود.

وی افزود: اولویت کاری ما در حال حاضر آغاز عملیات اجرایی در زمین‌های این شهرک است و با توجه به تاخیرهایی که در ابلاغ دستور ساخت از جانب دولت صورت گرفته است، می‌توان مشکلات مربوط به افزایش هزینه‌ها را در مذاکرات بعدی که حین انجام کار صورت می‌گیرد برطرف کرد.

محتشم برآورد هزینه‌های ساخت مسکن در شهر جدید را متری ۳۶۰ هزار تومان اعلام کرد که این میزان با تخمین هزینه‌های ساخت و آماده سازی مشاعات تا ۴۰۰ هزار تومان نیز می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های پیمانکار و انبوه ساز در فراخوان همکاری برای ساخت واحدهای شهرجدید پردیس اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: مجموعه اعضای انجمن انبوه سازان استان تهران متقاضی آغاز فعالیت در این پروژه هستند و در این زمینه با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

 

 

    نظرات