دستگيري يك متخلف شكار و صيد در پناهگاه حيات وحش موته اصفهان

دستگيري يك متخلف شكار و صيد در پناهگاه حيات وحش موته اصفهان

دستگيري يك متخلف شكار و صيد در پناهگاه حيات وحش موته اصفهان

يك متخلف شكار و صيد در پارك ملي و پناهگاه حيات وحش موته اصفهان شناسايي و دستگير شد.

به گزارش«پارما» از فرماندهي يگان حفاظت محيط زيست استان اصفهان، يك متخلف شكار و صيد در پارك ملي و پناهگاه حيات وحش موته اصفهان همراه با لاشه يك آهو توسط محيط بانان شناسايي و دستگير و همراه پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.

بر اساس بند الف ماده 6 قانون «مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غيرمجاز» مصوب 1390/6/7 هر كس بطور غيرمجاز سلاح شكاري و يا مهمات آن را خريداري، نگهداري و يا حمل كند به حبس از 91 روز تا شش ماه و يا جزاي نقدي تا سقف 20 ميليون ريال محكوم خواهد شد .
پارك ملي پناهگاه حيات وحش موته با مساحت حدود 205 هزارهكتار در شمال غربي استان، از وسيع ترين مناطق چهارگانه اصفهان در شهرستان هاي ميمه، محلات و گلپايگان قراردارد .
پناهگاه حيات وحش موته زيستگاه انواع گياهان بوته اي و درختچه اي به ويژه درمنه، گون، خارشتر، بادام كوهي، پسته كوهي و انجيروحشي است و در مجموع 478 گونه گياهي متعلق به 240 جنس و 53 خانواده در اين منطقه شناسايي شده است .
همچنين در اين منطقه 25 گونه پستاندار، 88 گونه پرنده، 25 گونه خزنده و يك گونه دو زيست در پناهگاه حيات وحش موته شناسايي و ثبت شده است.آهوي ايراني شاخص جانوري در دشت موته است
. لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات