مشهدی‌ها در سال گذشته چه درخواست‌هایی از مدیریت شهری داشته‌اند؟

مشهدی‌ها در سال گذشته چه درخواست‌هایی از مدیریت شهری داشته‌اند؟

مشهدی‌ها در سال گذشته چه درخواست‌هایی از مدیریت شهری داشته‌اند؟

سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: مهمترین و اولین مساله و مشکل شهروندان طی سال گذشته در زمینه نظارت بر ساخت‌وسازهای شهری بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد رمضانی‌فرخد اظهار کرد: وقتی شهروندی با ما تماس می‌گیرد تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با بالاترین سرعت پاسخگوی او باشیم. در سال گذشته ۶۵۶ هزار و ۱۱۰ شهروند در باب مسائل و مشکلات شهری با ۸ درگاه مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس داشته‌اند که این تماس‌ها شامل یک میلیون و ۷۲ هزار و ۲۵۰ دقیقه بوده است.
وی ادامه داد: ۵۲ درصد از کل شهروندان تماس گیرنده، به صورت آنی و در همان لحظه تماس، راهنمایی و پاسخگویی شده‌اند و درخواست‌های ۴۲ درصد دیگر از شهروندان نیز جهت پیگیری و پاسخگویی، ثبت و به معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری ارجاع شده‌ است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد بیان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵۹ هزار و ۳۳۸ مساله و مشکل شهری انعکاس داده شده از سوی شهروندان در چرخه پیگیری قرار گرفت که حدود ۶۱ درصد از این مشکلات گره گشایی شده است. ۱۳ درصد از درخواست‌های مردمی نیز در دست اقدام است و فقط ۳ درصد از مجموع این درخواست‌ها به دلیل نبود امکانات و بودجه حل نشده باقی مانده است.
رمضانی ادامه داد: همچنین ۲۳ درصد از مجموع درخواست‌های شهروندان نیز مربوط به سایر ارگان‌ها بوده یا مشکل اعلامی شهروند در محدوده شهری نبوده است.
وی تصریح کرد: از اتفاقات بسیار خوب سال گذشته مرکز ۱۳۷، راه‌اندازی نهضت پاسخگویی است. براساس آن شهروندان بدون هیچ سانسوری می‌توانستند با مسئولان و اعضاء شورا صحبت کنند. در این خصوص ۳۲۶۷ شهروند در ۱۱۱ جلسه پاسخگویی مشارکت داشتند که این جلسات پاسخگویی مستقیم تلفنی مسئولان به شهروندان، ۱۲ هزار و ۲۰۰ دقیقه مکالمه را به همراه داشته است.
بیشترین درخواست‌ها در زمینه نظارت بر ساخت‌وسازهای شهری است
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در خصوص مهمترین مسائل مطرح شده شهروندان در تماس با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ طی سال گذشته گفت: مهمترین و اولین مساله و مشکل شهروندان در زمینه نظارت بر ساخت‌وسازهای شهری است که ۱۱ درصد درخواست‌های مردمی ۱۳۷ در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده است. دومین موضوع پرتکرار، شست‌وشوی معابر شهری است که حدود ۹ درصد تماس‌ها را شامل می‌شود. همچنین مساله سوم در زمینه آسفالت، روکش و لکه‌گیری معابر است که تقریبا ۱۲ هزار و ۷۹۴ درخواست در این حوزه ثبت و پیگیری شده است.
وی ادامه داد: مساله چهارم شامل مشکلات و مسائل مربوط به فضای سبز بوده که بیش از ۸ درصد درخواست‌ها به این موضوع اختصاص داشت. مساله پنجم که بیش از ۱۰ هزار شهروند یعنی در حدود ۶ درصد از تماس‌ها را به خود اختصاص داده، مشکل سد معبر بوده است.
بیشترین تماس‌ها از مناطق ۳، ۲ و ۹ مشهد است
رمضانی تاکید کرد: میزان مشارکت شهروندان در مناطق مختلف جهت انعکاس مشکلات و مسائل شهری به ۱۳۷ متفاوت است از مناطق ۲، ۳، و ۹ بیشترین درخواست‌ها و از منطقه پنج و ثامن کمترین تماس‌ها را داشته ایم. در مناطق دو، چهار، هفت و ۱۰ بیشترین تماس‌ها در خصوص نظارت بر ساخت و سازها بوده است.
وی افزود: بزرگترین مشکل شهری عنوان شده از سوی ساکنان مناطق سه، ۶، ۱۱، در زمینه شست‌وشوی معابر بوده و همچنین ساکنان مناطق یک، ۹ و ۸ داشتن و نگهداری فضای سبز را دغدغه اصلی خود اعلام کرده‌اند. همچنین در منطقه ۱۲، آسفالت، روکش و لکه‌گیری معابر را در اولویت اول درخواست‌های خود مطرح کرده اند. بیشترین دغدغه اهالی منطقه ثامن که حدود ۲۲۴۲ درخواست در ۱۳۷ به ثبت رسانده‌اند، در زمینه سد معبر بوده است.
مسائل مربوط به پل‌های عابرپیاده مهمترین موضوع بانوان است
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد تاکید کرد: در سال گذشته شهرداری مشهد با اجرای طرح شهری برای همگان، توجه ویژه‌ای به گروه‌هایی مانند بانوان، کودکان و شهروندان معلول که کمتر به نیازهای آنها توجه شده، داشته اشت. در این راستا، ۵۱۰ تماس در زمینه مشکلات بانوان با ۱۳۷ داشته‌ایم که حدود ۶۰ درصد از آن مربوط به امنیت، روشنایی، احداث و نگهداری پل‌های عابر پیاده است.
رمضانی با بیان اینکه حدود ۲۱ درصد از مشکلات بانوان مربوط به پارک بانوان است، بیان کرد: مسائل و مشکلات بانوان بیشتر در خصوص بوستان‌ها است و آنها خواستار کامل کردن تجهیزات و امکانات به‌خصوص در بوستان ریحانه هستند. همچنین حدود ۶ درصد از مشکلاتی که بانوان مطرح کردن مختص به کلاس‌های آموزشی فرهنگسراها بوده است.
پیاده‌روها؛ مهمترین مشکل معلولان
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در خصوص تماس برای حل مشکلات معلولان به مرکز ۱۳۷ گفت: بیش از ۳۵۷۲ شهروند با ما تماس گرفتند و مشکلات معلولان را مطرح کردند. حدود ۶۱ درصد از این مشکلات مختص به احداث، مرمت و اصلاح پیاده‌روها است. همچنین ۱۶درصد از تماس‌ها در زمینه پله‌برقی و آسانسور و ۸ درصد تماس‌ها مربوط به پوشاندن جوی و کال‌ها در مسیر رفت‌وآمد معلولان است.
رمضانی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور و مشهد، تعداد تماس های مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز افزایش یافت، گفت: از اوایل اسفندماه سال گذشته تا اواسط فروردین ماه جاری، حدود ۵۴۱۴ شهروند با موضوع شیوع ویروس کرونا با ما تماس گرفتند که از این تعداد ۴۸۴۱ شهروند، در لحظه تماس، راهنمایی و پاسخگویی شدند و درخواست‌های ۵۷۳ شهروند نیز برای پیگیری و پاسخگویی به حوزه‌های مربوطه در شهرداری ارجاع شد.
وی ادامه داد: مهمترین و پرتکرارترین درخواست‌های کرونایی شهروندان در تماس با ۱۳۷ شامل مسدود کردن بوستان‌ها در بخش وسایل ورزشی و وسایل بازی کودکان، توزیع دستکش و ماسک به رانندگان و همکاران خدمات شهری، گندزدایی و ضد عفونی معابر شهری، تعطیلی ساخت‌وسازهای درون شهری و تعطیلی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده است.
رمضانی بیان کرد: یکی از تلاش‌های ما در سال جدید این است که مرکز ۱۳۷ را تبدیل به مرکز دیدبان و دیدگان شهری کنیم. دیدبان یعنی شهروندان تبدیل به شهروندان مشارکت‌جویی شوند که ناظر بر عملکرد شهرداری باشند. دیدگان شهری یعنی شهروندان در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری همراه ما باشند تا بتوانیم شهر بهتری داشته باشیم.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد در خصوص اهداف دیگر مرکز ۱۳۷ اظهار کرد: هدف تقویت سرمایه اجتماعی شهروندان است. شهروندان باید به شهرداری اعتماد داشته باشند و این اعتماد در گرو این است که مسائل و مشکلات شهروندان با بهترین کیفیت و سرعت حل شود. در همین راستا تمام دغدغه ما این است اعتماد شهروندان به شهرداری را افزایش دهیم.
مدیران ظرف ۷۲ ساعت به درخواست‌های شهروندان پاسخ می‌دهند
وی با بیان اینکه توانستیم سرعت پاسخگویی به شهروندان را افزایش دهیم، عنوان کرد: سامانه سجا را به اتوماسیون اداری متصل کردیم و این امر سبب شد تا مدیران شهری ظرف مدت ۷۲ ساعت به درخواست شهروند پاسخ دهند. این اتصال باعث شد تا از آذرماه سال ۹۸، شاهد پاسخگویی ۹۵ درصد از درخواست‌ها در طی ۷۲ ساعت باشیم. قصد داریم در سال جدید این فرآیند ادامه داشته باشد زیرا این امر اعتماد شهروندان را به شهرداری افزایش خواهد داد.
رمضانی گفت: در سال جدید یکی از مهمترین اهداف ما آموزش فرهنگ شهروندی از طریق فرصت ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از شهروندان تماس گیرنده با ۱۳۷ خواهد بود یعنی در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری از قبیل فرهنگ ساخت‌وساز، ترافیک، مشارکت اقتصادی، پسماند و ... آموزش‌های لازم را به شهروندان بدهیم. فرهنگ شهروندی نظارت اجتماعی افراد را بالا می‌برد. این امر را نه تنها در بین شهروندان بلکه در بین کارمندان خود نیز آموزش خواهیم داد که شامل شهروندمداری، احترام به شهروند و پاسخگویی به او است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد اظهار کرد: هدف تقویت سرمایه اجتماعی شهروندان است. شهروندان باید به شهرداری اعتماد داشته باشند و این اعتماد در گرو این است که مسائل و مشکلات شهروندان با بهترین کیفیت و سرعت حل شود. در همین راستا تمام دغدغه ما این است اعتماد شهروندان به شهرداری را افزایش دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات