25 هکتار از بستر رودخانه‌های کلات در خراسان رضوی رفع‌تصرف شد

25 هکتار از بستر رودخانه‌های کلات در خراسان رضوی رفع‌تصرف شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مدیر امور منابع آب شهرستان کلات با اعلام این خبر گفت: از 5 تا 22 فروردین سال جاری توسط 4 دستگاه لودر، عملیات لایروبی و بازگشایی بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها در محدوده روستاهای این شهرستان به مساحت 25 هکتار انجام شد.
"مصطفی فرزانه" افزود: مسیل‌ها و بستر رودخانه‌های روستاهای نفطه، کلات، جلیل آباد، حمام قلعه، پس دربند، چرم نو، چرم کهنه، سینی نو، رباط، کرناوه و بابا رمضان در این عملیات لایروبی و بازگشایی شد.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان بارندگی‌ها و بارش نزولات آسمانی در این شهرستان از آنجا که عملیات بازگشایی و لایروبی این رودخانه‌ها قبل از وقوع سیلاب صورت گرفته بود، هیچ‌گونه خسارتی به اراضی مجاور گزارش نشده است.
فرزانه در ادامه اظهار داشت: عملیات بیش از 20 هکتار از بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها از جمله روستاهای چهچهه، تقی آباد، امیرآباد، قلیچ آباد، قلعه نو، قلعه تیکان، سررود و روستاهای بخش زاوین همچنان ادامه دارد.
وی همچنین در باره اهمیت بازگشایی و لایروبی رودخانه چهچه گفت: با توجه به این که پل اصلی روستا در مسیر این رودخانه قرار دارد در صورت بروز سیلاب و بالا آمدن سطح آب رودخانه احتمال تخریب و آسیب به پل ارتباطی روستا وجود دارد، بنابراین ضروری است هر چه سریع‌تر در راستای لایروبی و بازگشایی بستر رودخانه چهچهه اقدام شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات