حدود 800 میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود رها سازی شد

حدود 800 میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود رها سازی شد

خبرگزاری مهر ، رشت- مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: با هدف مدیریت سیلاب و آماده سازی شالیزارها و تأمین حق آبه زیست محیطی و شیلات ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب از سد سفیدرود رهاسازی شد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان به نقل از خبرگزاری مهر وحید خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود با هدف آماده سازی شالیزارها، تأمین حق آبه زیست محیطی، شیلات و همچنین مدیریت سیلاب رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان آب از ۷ اسفند سال گذشته تا ۲۵ فروردین امسال رها سازی شده است، گفت: ۱۱۱ میلیون متر مکعب آب از ۸۰۰ میلیون متر مکعب مورد اشاره از تاریخ ۲۶ اسفند سال گذشته تا کنون تحویل شبکه آبیاری سفید رود شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: آب تحویلی به شبکه آبیاری استان به منظور آماده سازی شالیزارها، انجام مقدمات کشاورزی و آبگیری آب بندان های محدوده شبکه رها سازی شده است که با توجه به وجود این موهبت الهی از کشاورزان عزیز گیلانی می‌خواهم از فرصت موجود برای آماده سازی شالیزارهای خود نهایت بهره را ببرند.

وی تصریح کرد: مقدار ۸۰۰ میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود با هدف تأمین حق آبه زیست محیطی و شیلات با توجه به فرا رسیدن فصل تخم ریزی ماهیان و همچنین کنترل بهینه سیلاب‌های محتمل فصل بهار رها سازی شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان خاطرنشان کرد: رها سازی آب سد سفید رود ۲ ماه زودتر از سال‌های گذشته انجام پذیرفته که این امر در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

خرمی با اشاره به اینکه نگرانی در زمینه تأمین آب در فصل زراعی امسال وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ای برای نوبت بندی آب کشاورزی تا پایان موعد نشاء برنج در استان نداریم و رهاسازی آب سد سفیدرود پیوسته تا پایان نشاء برنج در گیلان ادامه خواهد داشت.

.

.

...

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات