حجم مخازن سدهای همدان به ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسید

حجم مخازن سدهای همدان به ۱۰۰ میلیون مترمکعب رسید

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" با اشاره به اینکه سدهای سرابی و اکباتان درحال سرریز هستند، اظهار کرد: گنجایش مخازن سدهای بهره‌برداری استان همدان 150 میلیون مترمکعب است.
وی با اشاره به بارش ۴۰۹ میلی‌متری نزولات جوی در سال آبی جاری، تصریح کرد: در سال آبی جاری ۴۰۹ میلی‌متر بارش در استان همدان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۸ درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با اشاره به سرریز سد اکباتان در روزهای اخیر، اظهار کرد: ورودی سد اکباتان ۱۳.۵ مترمکعب در ثانیه بوده و حجم فعلی این سد ۳۵.۱۵ میلیون مترمکعب است.
ستوده ورودی سد آبشینه را ۰.۸۱ مترمکعب در ثانیه دانست و ادامه داد: حجم فعلی این سد ۴.۲۷ میلیون مترمکعب است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان با بیان اینکه ۳۲ درصد از سد نعمت آباد آبگیری شده است، خاطرنشان کرد: ورودی این سد ۱.۲ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی آن ۱.۵ میلیون مترمکعب است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد حجم سد سرابی تویسرکان پر شده است، یادآور شد: ورودی سد سرابی ۳.۳۵ مترمکعب در ثانیه و حجم فعلی آن ۹.۲ میلیون مترمکعب است.
وی با بیان اینکه ورودی سد شیرین‌سو سه مترمکعب در ثانیه است، اظهار کرد: حجم فعلی این سد ۴.۳۶ میلیون مترمکعب بوده و ۱۰۰ درصد حجم آن پر است.
ستوده با اشاره به اینکه ۹۷ درصد از مخزن سد کلان ملایر پر آب است، بیان کرد: ورودی سد کلان ملایر ۱۱.۸ مترمکعب در ثانیه بوده و ۴۳.۵ میلیون مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شده است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات