شبکه آب شرب 69 روستای آسیب‌دیده از سیل در خراسان رضوی وصل شد

شبکه آب شرب 69 روستای آسیب‌دیده از سیل در خراسان رضوی وصل شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، به گفته "سیدابراهیم علوی" در جریان بارش‌های سنگین بهاری روزهای 23 تا 26 فروردین سال جاری تاسیسات آبرسانی هشت شهر و 84 روستا در 20 شهرستان دچار خسارت شد.
وی میزان برآورد خسارت به چاه‌ها، قنات‌ها و چشمه‌ها، خطوط انتقال، شبکه توزیع و جاده دسترسی را 131 میلیارد و 504 میلیون ریال اعلام کرد و اظهار داشت: قبل ازشروع بارش‌ها با هشدار به شرکت‌های تبصره دو و امورهای تابعه، تمامی نیروها و تجهیزات به حالت آماده‌باش درآمدند و با وقوع پدیده سیلاب، اکیپ‌های عملیاتی با امکانات لازم برای رفع اتفاق به مناطق مورد نظر اعزام و نسبت به مرمت خطوط و تامین آب روستاهای آسیب دیده اقدام کردند.
وی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های عملیاتی برای تامین آب 15 روستای باقی‌مانده، افزود: آب شرب مورد نیاز ساکنان این روستاها تا زمان ترمیم خطوط و شبکه توزیع از طریق تانکر سیار تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی، بیشترین میزان خسارت وارده را مربوط به شهرستان داورزن و بعد از آن کاشمر و تربت‌جام دانست و اظهار داشت: تاسیسات فاضلاب شهر سبزوار هم در جریان بارش‌های اخیر دچار آسیب شده که تلاش برای ترمیم شبکه‌های آسیب‌دیده ادامه دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات