بند خاکی ده‌بالا توسط شهرداری ایمن‌سازی شد

شهردار کرمان با اشاره به بارش‌های احتمالی در روزهای آتی:

بند خاکی ده‌بالا توسط شهرداری ایمن‌سازی شد

شهردار کرمان از ایمن‌سازی بند خاکی ده‌بالا توسط شهرداری کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در حاشیۀ بازدید از مراحل پایانی ایمن‌سازی بند خاکی ده‌بالا گفت: علی‌رغم این‌که شهرداری وظیفه‌ای برای خدمت‌رسانی به خارج از محدودۀ شهر ندارد، اما برای ایجاد امنیت روانی شهروندان کرمانی، سد خاکی ده‌بالا را ایمن‌سازی کردیم تا در بارش‌های روزهای آتی، نگرانی از جهت هجوم سیلاب احتمالی به شهر کرمان از سمت این منطقه نداشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به بهسازی دو مسیل در روستاهای «پشته امام جمعه» و «گینکان» در منطقه ده‌بالا، که در بالادست این سد خاکی قرار دارند، گفت: با این کار که حجم بالایی از آب را فرا می‌گیرد، دیگر نگرانی از جهت سیلاب احتمالی وجود نخواهد داشت؛ چراکه با هر حجمی که بارندگی داشته باشیم، محل‌های مختلفی برای ذخیرۀ آب در نظر گرفته شده تا اتفاقی نیفتد و امیدواریم این مهم محقق شود.

شهردار کرمان بیان کرد: علاوه بر ترمیم و ایمن‌سازی بند خاکی موجود، پهنۀ مسیل موجود نیز که تقریباً به دومتر کاهش یافته بود، به 20 متر افزایش یافت که می‌تواند حجم زیادی از آب را در خود نگه دارد.

عالم‌زاده بار دیگر با بیان این‌که این اقدامات با تلاش نیروهای شهرداری کرمان و زیر نظر کارشناسان مربوط، از دیروز تا عصر امروز انجام شد، گفت: ترمیم بند خاکی ده‌بالا و نیاز به ایجاد آب‌بند در بالادست این بند خاکی، از سال گذشته توسط شهرداری کرمان به دستگاه‌های متولی اعلام شده بود، اما اقدامی انجام نگرفته بود.

وی افزود: علی‌رغم این‌که شهرداری کرمان از روز گذشته، ترمیم بند خاکی ده‌بالا را در دستور کار خود قرار داده بود، در نشست عصر روز گذشتۀ ستاد مدیریت بحران به ریاست معاون امور عمرانی استاندار نیز، با توجه به احتمال بارندگی شدید در روزهای آتی (چهارشنبه و پنج‌شنبۀ هفتۀ جاری) بر ادامۀ کار در این منطقه توسط شهرداری کرمان تأکید شد.

شهردار کرمان ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکارانم در معاونت حمل‌و‌نقل و امور زیربنایی شهرداری کرمان، این اقدام عصر امروز به پایان رسید تا نگرانی‌ای از جهت هجوم احتمالی سیلاب به شهر کرمان از سمت بند خاکی ده‌بالا وجود نداشته باشد.

عالم‌زاده همچنین گفت: با تلاش همکارانم در معاونت خدمات شهری شهرداری کرمان نیز، دریاچۀ بلدالامین در حال لایروبی است تا در بارندگی‌های پیشِ رو، میزان ذخیرۀ آب در این دریاچه افزایش یابد.

شهردار کرمان در پایان، از ستاد مدیریت بحران استان و دستگاه‌های اجرایی و نظامی که در این زمینه با شهرداری کرمان همکاری می‌کنند، قدردانی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات