تعمیرات اساسی ایستگاه اصلی پمپاژ شبکه آبیاری کرخه شمالی  در خوزستان آغاز شد

تعمیرات اساسی ایستگاه اصلی پمپاژ شبکه آبیاری کرخه شمالی در خوزستان آغاز شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "یعقوب کرمی" گفت: به‌دلیل نوع خاص الکتروپمپ‌های این ایستگاه، تهیه قطعات فنی آنها به سهولت امکان‌پذیر نیست، بنابراین از ظرفیت بخش خصوصی جهت تعمیر این دستگاه‌ها استفاده شده است.
وی با اشاره به اهمیت الکتروپمپ‌های این ایستگاه جهت انتقال آب به ایستگاه شماره 2 دشت اوان تاکید کرد: کاهش شدید ظرفیت آبدهی ایستگاه در روزهای اخیر و اختلال در روند توزیع آب موجب شد تا در یک طرح ضربتی، تعمیر اساسی آنها در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، تامین رضایت کشاورزان این منطقه را اولویت اول این شرکت عنوان کرد و گفت: به‌دلیل ضرورت تامین آب بیش از 1800 هکتار از اراضی زیر پوشش این ایستگاه در فصل زراعی جاری، کوشش خواهد شد در کمترین زمان ممکن، پایداری این ایستگاه به نقطه اطمینان برسد.
به گفته وی در شرایط فعلی، به‌دلیل در مدار بودن یک الکتروپمپ، تامین و توزیع آب در اراضی کشاورزی این منطقه به شیوه نوبت‌بندی صورت می‌گیرد، اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان این هفته با اتمام عملیات تعمیر یکی از این الکتروپمپ‌ها، شرایط بهتر شود.
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری شمال خوزستان خاطرنشان کرد: با پایان تعمیر سه دستگاه الکتروپمپ این ایستگاه، ضریب پایداری ایستگاه افزایش می‌یابد.
ایستگاه پمپاژ شماره یک دشت اوان در بالا دست پل نادری روی رودخانه کرخه احداث شده است. شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری شمال خوزستان، مدیریت شبکه‌های آبیاری دز کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات