9 رودخانه‌ در استان سمنان لایروبی شد

9 رودخانه‌ در استان سمنان لایروبی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، " ایرج حیدریان" با بیان این مطلب افزود: این طرح شامل انجام عملیات لایروبی، ساماندهی، رفع معارض و بازگشایی جهت افزایش ظرفیت آبگذری رودخانه‌ها و مسیل‌های استان و با هدف کاهش خسارات سیلاب اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون در 9 رودخانه استان حدود 5 کیلومتر عملیات لایروبی و بازگشایی انجام شده است، افزود: اجرای این طرح از محل اعتبارات خسارت سیلاب و با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال در بیش از 30 بازه در دست اقدام است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان تأکید کرد: هدف از اجرای این طرح اطمینان از آبگذری ایمن سیلاب و کاهش خسارات در سیلاب‌های آتی است که در سطح تمامی شهرستان‌های استان و با بکارگیری میزان قابل توجهی نیروی کار، ماشین آلات سنگین و ادوات فنی و مهندسی در حال اجراست.
حیدریان اضافه کرد: درحال‌حاضر انجام عملیات در چهار جبهه کاری به‌صورت همزمان در سطح استان دردست اقدام بوده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان تیرماه سال‌جاری به اتمام برسد.
وی ادامه داد: طرح لایروبی و ساماندهی رودخانه‌های استان سمنان در حال حاضر در رودخانه آبگرم سمنان، به طول 777 متر، رودخانه گلرودبار سمنان به طول 200 متر، رودخانه شاهرود به طول 850 متر و رودخانه فروان آرادان به طول 1500 متر با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی اجرا شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان همچنین گفت: عملیات لایروبی در رودخانه حبله‌رود گرمسار به طول 700 متر، رودخانه کبیر مهدیشهر به طول 2500 متر، رودخانه دیباج دامغان به طول 1600 متر، رودخانه هشت آباد به طول 1000 متر و رودخانه تاش به طول 5000 متر در حال انجام است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات