بازدید معاون دادگستری کل آذربایجان‌شرقی از معدن طلای اندریان

بازدید معاون دادگستری کل آذربایجان‌شرقی از معدن طلای اندریان

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، در این بازدید مشترک احمد موقری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان و تیم علمی دانشگاه تبریز  حضور داشتند.

موقری در حاشیه این بازدید گفت: بر اساس دستور رییس دادگستری کل استان مبنی بر بررسی دلایل تلف شدن تعدادی از گوسفندان اهالی به همراه مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست و تیم دانشگاهی به محل مراجعه کردیم.

وی افزود:بررسی های لازم توسط ادارات کل محیط زیست و دامپزشکی استان  در حال جمع بندی بوده و پس از مشخص شدن زوایای موضوع تصمیمات بعدی اتخاذ خواهد شد.

حمید قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: فعلا دستور توقف عملیات این معدن تا حصول نتیجه بررسی های کارشناسی پا برجاست.

وی افزود: مدیریت معدن بایستی سریعا نسبت به ارائه برنامه مدیریت محیط زیستی اقدام نماید.

قاسمی گفت: برای حفظ محیط زیست با هیچ کسی تعارفی نداریم و متاسفانه بعضاً اظهار نظرهای غیر کارشناسی موجب تشویش اذهان می شود .

در ادامه  ندیری عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز توضیحاتی در خصوص برنامه پایش تاثیرات زیست محیطی فعالیتهای این معدن ارائه و گفت: تا پایان سال ۹۸ بر اساس تحقیقات علمی دانشگاه تبریز آلودگی خاصی ناشی از سیانید در آبهای سطحی و زیرزمینی مشاهده نشده و تحقیقات در خصوص اتفاق اخیر نشت و تاثیرسیانید در آب و خاک اطراف محل خروج پساب ادامه داد.

گفتنی است:در ۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ در پی نشت پساب معدن در اطراف معدن تعدادی گوسفند تلف شده بودند که اداره کل حفاظت محیط زیست استان در همان روزهای اولیه دستور توقف عملیات و پلمپ فلکه های سیانید را با حکم قضایی اجرا کرده است.





لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات