طرح محور گردشگری-مذهبی اجرا می‌شود

در محدودۀ خیابان شهید باهنر؛

طرح محور گردشگری-مذهبی اجرا می‌شود

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان از ارایۀ طرح محور گردشگری-مذهبی در بافت پیرامون خیابان شهید باهنر کرمان خبر داد.

عطالله منوچهری در گفت‌وگو با کرمان‌آنلاین، با بیان این‌که در سال گذشته، نقشه‌های فاز صفر معماری این طرح ارایه شده است، به بازدید اعضای شورای اسلامی شهر از این محور اشاره کرد و گفت: مشاور در حال تهیۀ نقشه‌های فازهای یک و دوی این طرح است.

وی با اشاره به تکمیل طرح محور گردشگری-مذهبی بافت محدودۀ خیابان شهید باهنر برای ارایه به کمیسیون ماده پنج گفت: رییس و اعضای کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر کرمان نیز از این طرح بازدید و نظرات خود را ارایه کرده‌اند.

منوچهری از پیگیری ارایۀ طراحی شهری در مناطقی ازجمله میدان توحید (ارگ)، گلبازخان، خیابان‌های شریعتی، تجلی، فلسطین و میدان قدس توسط مشاور خبرداد و گفت: برای اجرای هرچه سریع‌تر پروژه، پیگیری‌های لازم از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و کمیسیون ماده پنج، برای تصویب طرح و جمع‌آوری اطلاعات مورد نظر مشاور، انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان همچنین از اقدامات سال گذشتۀ این سازمان، به طراحی ناحیۀ شهری حد فاصل خیابان‌های بهمنیار و جهاد و بلوار کوثر و طراحی مرکز محله و ناحیه پیشنهادی به معاونت شهرسازی و معماری شهرداری خبرداد و گفت: پیشنهاد طراحی تمام مراکز محله و ناحیه در شهر کرمان، به شهردار کرمان ارائه شد که براین اساس شهردار کرمان به مناطق پنج‌گانه دستور دادند تا اولویت‌های طراحی خود را به سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری ارایه دهند.

وی همچنین به انجام نقشه‌برداری و بازرسی فنی پلاک‌های حوزۀ بلافصل بازار عزیز و قبه سبز و برگزاری جلسه با نمایندگان دانشگاه آزاد کرمان و پیگیری تعهد دانشگاه آزاد جهت ساخت دانشگاه قبه سبز اشاره و بیان کرد: طرح پارکینگ آتشکده زرتشتیان و خانه‌های قدیمی در حال مرمت توسط شرکت جهاد نصر نیز در سال گذشته تهیه شده است.

منوچهری همچنین به ارایۀ طرح اولیۀ میدانگاه خیابان شهید باهنر و پیگیری مطابقت طرح از طریق مشاور و همچنین تخریب و جمع‌آوری آسفالت و خاک‌ونخالۀ محل مورد نظر اشاره کرد و گفت: 17 مورد طرح پیشنهادی برای تدوین بودجۀ سال 99، به شهرداری مرکز ارایه شده است.

وی از جانمایی و طراحی چند مورد سرویس بهداشتی و مغازه در مناطق مختلف شهرداری و ارایۀ طرح نگهداری سرویس بهداشتی توسط مغازه‌های طراحی‌شدۀ جنب سرویس‌های بهداشتی خبر داد و گفت: طرح ساخت این تعداد سرویس بهداشتی، به سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری ارایه شده که از این تعداد، دو مورد در سه‌راه بهمنیار و چهارراه سمیه به تأیید نهایی رسیده است.

مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری کرمان گفت: ارایۀ آیتم‌های اجرا و برآورد هزینۀ احداث کمربند سبز در شهرک صنعتی (منطقه چهار) و الله‌آباد (منطقه سه) نیز در سال گذشته انجام و پیگیری شده و براساس طرح مصوب کمربند سبز در سال 93، اقدامات لازم جهت اخذ اعتبار برای مناطق هدف بازآفرینی انجام شده است.

م.ج

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات