خدمات رسانی ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا به شهروندان ادامه دارد

خدمات رسانی ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا به شهروندان ادامه دارد


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری راهبرد فعالیت‌های ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا را برمبنای مدیریت مشارکتی و اجتماع‌مداری عنوان کرد و گفت: این سازمان با تغییر برنامه‌ها و وظایف معمول خود از بدو شیوع بیماری تاکنون در حوزه مبارزه با کرونا فعالیت‌های بسیاری از جمله تولید و توزیع ماسک، ساخت برنامه‌های آموزشی مجازی در حوزه اجتماعی و روان‌شناسی و توزیع بسته‌های حاوی اقلام بهداشتی و خوراکی بین اقشار کم‌برخوردار شهر شیراز را به انجام رسانده است.
او افزود: رسالت معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همراهی مردم و دعوت از آنان برای ادامه پویش در خانه بمانیم است؛ همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیری که در این بحران جهانی بیش از هر زمان دیگر به کمک و یاری نهاد‌های مختلف اجتماعی نیاز دارند، نیز از وظایف این سازمان است.
معاون فرهنگی شهرداری شیرازادامه داد: در همین راستا و در ادامه فعالیت‌های این ستاد برنامه توزیع اقلام خوراکی و بهداشتی و نیز برنامه ضدعفونی خودرو‌ها صورت گرفته است.
جعفری اظهار کرد: پیش از این نیز با به کارگیری نیرو‌های جهادی، بسیج ناحیه دانشجویی فارس، سپاه پاسداران و همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان فنی و حرفه‌ای فارس در سه مرکز فرهنگسرای قرآن و عترت، سالن حضرت فاطمه زهرا (س) و نیز ورزشگاه شهید شیرعلی سلطانی امکان تولید مجموعا روزانه ۲۵هزار ماسک فراهم شده است؛ همچنین آمادگی ایجاد مرکز چهارم نیز وجود دارد که بسته به نیاز‌ها در این حوزه، در آینده درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد.
او با تاکید بر اینکه برنامه‌های یاری رسانی به اقشار کم برخوردار توسط شهرداری شیراز تا پایان همه گیری کرونا ادامه خواهد یافت، ابراز داشت: در روز‌های آینده اقدامات دیگر ستاد اجتماعی مبارزه با کرونا عملیاتی و تشریح خواهد شد و به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز عنوان کرد: در آخرین اقدام، بیش از ۴۰۰ پرس غذا با کمک خیرین بین همشهریان کارتن‌خوابی که در این ایام بی‌پناه‌تر از همیشه هستند توزیع شد؛ همچنین تعداد ۱۲۰ بسته خوراکی به ارزش معادل ۳۸۰ میلیون ریال با کمک نیک‌اندیشان بین خانواده‌های نیازمند محلات فقیرنشین به مثابه کمک معیشتی توزیع گردید.
بتول معلم ابراز داشت: با کمک خیران و افراد نیکونهاد به‌ویژه در ایام اعیاد بزرگ شعبانیه، برنامه تب‌سنجی، اهدای ماسک و ضدعفونی خودرو‌های عبوری در برخی مناطق کم‌برخوردار شیراز برگزار شد.
او با تاکید بر اهمیت هم‌افزایی بین‌بخشی و اتحاد حوزه دولتی، خصوصی و مدنی در زمینه فعالیت‌های ستاد اجتماعی کرونا در شهرداری شیراز، ابراز داشت: در برنامه گندزدایی و ضدعفونی خودرو‌ها پایگاه مقاومت بسیج صاحب‌الزمان، یاوران شورا و شورای محل خیابان کارگر، خیران و معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با این سازمان همکاری مطلوبی کردند.
معلم با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری شیراز فراتر از وظایف تعریف‌شده خود، در کنار شهروندان است، از مهربانی‌های مردم شیراز به ویژه خیرین، نیک‌اندیشان و سازمان‌های مردم‌نهاد در این راه تقدیر کرد و خواستار تداوم این یاری‌رسانی‌ها تا شکست این بیماری همه‌گیر شد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات