40 کیلومتر از رودخانه‌های استان مرکزی لایروبی شد

40 کیلومتر از رودخانه‌های استان مرکزی لایروبی شد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "عزت‌اله آمره‌ای" با بیان اینکه به‌منظور مدیریت سیلاب‌ها در استان در سال 98 عملیات لایروبی به‌طول بیش از 40 کیلومتر از رودخانه‌های استان انجام شده است، افزود: اغلب مسیل‌ها و رودخانه‌های انتخاب شده مواردی بودند که در معرض خطر بوده و به اصطلاح نقاط حادثه‌خیز در استان محسوب می‌شوند.
آمره‌ای ادامه داد: از محل اعتبارات سیل نیز این شرکت در سال گذشته اقدام به لایروبی و آزادسازی بستر رودخانه کرهرود از بعد از پل کمربندی به سمت تالاب میقان به طول هفت کیلومتر و بهسازی پل‌های مرادآباد و آزادمرزآباد با همکاری راهداری استان کرد که این امر سبب شد در بارندگی‌های اخیر سیلاب بدون ایجاد هیچ‌گونه خسارتی عبور کند و امید است تا پایان این عملیات مشکل آب‌گرفتگی جاده فرمهین به اراک نیز به‌طور کامل مرتفع شود.
وی همچنین گفت: در این راستا تعیین حد بستر و حریم رودخانه ها و مسیل های مهم در استان به طول 230 کیلومتر  طی سال گذشته نیز انجام شده است.
وی اعلان عمومی تعیین بستر و حریم رودخانه‌های داوودآباد، امان آباد و هزاوه به طول 38 کیلومتر و تعیین بستر و حریم تالاب میقان به طول حدود 48 کیلومتر را نیز از اقدامات صورت گرفته در سال 98 برشمرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی با بیان اینکه 18 اکیپ گشت و بازرسی در زمینه صیانت از رودخانه‌ها در استان فعال هستند، تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها و مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها، گروه گشت و بازرسی به‌طور مداوم در حال گشت‌زنی در منطقه بوده و به محض برخورد با هرگونه تخلف اقدامات لازم جهت جلوگیری و رفع تصرف صورت می‌گیرد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات