چهار پارک محله‌ای در سطح منطقه ۲ تبریز احداث می شود

چهار پارک محله‌ای در سطح منطقه ۲ تبریز احداث می شود

باقر خوشنواز امروز در گفتگو با خبرنگار شهریار با اشاره به اولویت های بودجه سال ۹۹ شهرداری منطقه ۲ تبریز اظهار کرد: سال ۹۹ بر اساس سیاست های شورای اسلامی شهر تبریز، سال فضای سبز نامگذاری شده و رویکرد ما در پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۲ نیز بر این اساس خواهد بود.

او ادامه داد: طبق برنامه ریزی و بودجه بندی، امسال چهار پارک محله ای را در سطح منطقه ۲ تبریز احداث و آماده بهره برداری می کنیم. پارک کودک در کوی دادگستری، محله شهید رستمی (قورخانه) در پیشقدم، ۱۸ متری گلستان در ولی عصر جنوبی و پارکی در جاده باسمنج، چهار پارک محله ای مورد احداث در سال ۹۹ خواهد بود.

شهردار منطقه ۲ تبریز در خصوص آخرین وضعیت تملک فضای این پارک ها، عنوان کرد: کار تملک فضای پارک ۱۸ متری گلستان و جاده باسمنج تمام شده است. ۳۰ درصد از تملک پارک کودک در کوی دادگستری و تقریبا ۱۰۰ درصد تملک پارک محله شهید رستمی باقی مانده که در راستای اجرای این پروژه ها در فرصت مقتضی اقدام به تملک این فضاها خواهیم کرد.

او در ادامه با اشاره به دیگر پروژه های مهم شهرداری منطقه ۲ تبریز در سال ۹۹، گفت: ما در احداث تقاطع غیرهمسطح میدان شهید ناصر مقدم (روگذر ارتش به کمربندی) به عنوان منطقه معین شهرداری منطقه ۳ مشارکت داریم که این پروژه با بودجه ای ۲۴ میلیاردی احداث می شود. همچنین کار احداث پل همسان کابلی (اتحاد ملی) نیز با تملک و اجرای لوپ اتصالی جنوبغربی پل کابلی در سال جاری انجام می شود.

خوشنواز همچنین به پروژه های دیگری که شامل تملک و بازگشایی می شود اشاره کرد و افزود: تملک و بازگشایی ۳۵ متری ابرار، تملک و مسیرگشایی سبلان به ائل گلی، تملک مسیر کانال سبلان و ایجاد مسیر ارتباطی ساختمان حسینیه شهدای گمنام به ساختمان موزه دفاع مقدس در پارک شمیم پایداری از جمله پروژه های مدنظر برای سال ۹۹ است.

او افزود: از جمله پروژه های مهم و جدید شهرداری منطقه ۲ تبریز احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و خوابگاه ورزشی در رجایی شهر است که قرار است کار احداث این مجتمع در سال جاری کلید بخورد.

شهردار منطقه ۲ تبریز یادآور شد: همچنین مطالعات اتصال شهرک مرزداران به پارک شمیم پایداری توسط پل معلق پیاده محور از جمله پروژه هایی است که در سال جاری در دستور کار منطقه قرار دارد. بر اساس پیش بینی ها، احداث این پل معلق به مقدار زیادی بر زیبایی های شهر تبریز خواهد افزود.

او عنوان کرد: به عنوان معین منطقه ۱۰، تملک مسیر صفر بقال و تملک مسیر علی بقال نیز در ردیف برنامه های سال ۹۹ شهرداری منطقه ۲ قرار دارد.

خوشنواز در خاتمه گفت: پس از احداث پارک موزه دفاع مقدس در سال گذشته، تکمیل این پارک موزه شامل تجهیز و ساخت محتوا و دکوراسیون آن در سال جاری جزو برنامه های شهرداری منطقه ۲ تبریز است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات