تفاوت‌های کرونا و حساسیت فصلی

تفاوت‌های کرونا و حساسیت فصلی

به گزارش شهریار، عباسعلی درستی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح این خبر اظهار کرد: علاوه بر فرا رسیدن فصل شیوع حساسیت فصلی، افزایش مصرف مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده نیز می‌تواند از دلایل دیگر ابتلای فرد به حساسیت باشد.

وی با اشاره به برخی تفاوت‌های حساسیت‌های فصلی و کرونا، گفت: برخی علایم، اختصاصی کرونا هستند، مثلا مواردی مانند درد عضلانی و دردهای عمومی بدن را هرگز در حساسیت فصلی نمی‌بینیم، اما این علایم در بیماری کرونا و بیماری‌های مشابه مانند آنفلوانزا دیده می‌شود.

وی‌ افزود: در بیماری کرونا و دیگر بیماری‌های مشابه و ویروسی ممکن است فرد تب و به خصوص تب بالا داشته باشد.

وی‌ با اشاره به تفاوت تنگی نفس در ابتلا به کرونا و حساسیت فصلی، گفت: تنگی نفس در حساسیت فصلی به شکل حاد و کوتاه مدت شروع شده و تمام می‌شود، اما در بیماری کرونا آرام شروع شده و ممکن است چند روز تداوم داشته باشد.

درستی‌ خاطرنشان کرد: مواجهه‌های فرد و دیگر علایم کرونا نیز تقریبا قابل تفکیک بوده و علایم آزمایشگاهی نیز به تفکیک این دو از هم کمک می‌کند.

وی‌ اضافه کرد: آیتم‌هایی در آزمایشات کرونا وجود دارند که در حساسیت‌ نبوده و کاهش حس بویایی و چشایی نیز در بیش از ۵۰ درصد موارد کرونا شایع است، که در حساسیت فصلی، نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: علایم رادیولوژی و عکس و اسکن سینه نیز در کرونا اختصاصی بوده و در آلرژی دیده نمی‌شوند.

وی در پایان متذکر شد: تنگی نفس تنها یکی از علایم کرونا بوده و همچنین ممکن است در سایر بیماران همچون بیماران قلبی، ریوی و در حساسیت‌ها و  بیماری‌های روانی نیز دیده شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات