احتمال نفوذ ویروس به سفره‌های آب زیرزمینی وجود ندارد/ کرونا در مقابل مواد گندزدا بسیار ناپایدار است

احتمال نفوذ ویروس به سفره‌های آب زیرزمینی وجود ندارد/ کرونا در مقابل مواد گندزدا بسیار ناپایدار است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "کوشیار اعظم واقفی" در این رابطه افزود: برای تامین آب آشامیدنی از سفره‌های آب زیرزمینی، معمولا چاه‌های عمیق حفر می‌شود، بنابراین احتمال نفوذ ویروس به این عمق وجود ندارد و حتی احتمال حضور باکتری‌ها که موجود زنده هستند نیز بسیار کم است.
وی با بیان اینکه ویروس کرونا موجود زنده نیست و تا زمانی که به محیط جانداران وارد نشود غیرفعال است، گفت: کرونا از نوع ویروس‌های پوشش‌دار بوده و این نوع ویروس‌ها در طبیعت به شدت ناپایدار هستند.
اعظم واقفی ادامه داد: نگرانی‌ها در خصوص تاثیر آرامستان‌ها بر منابع آب از قدیم وجود داشته است، اما در خصوص باکتری‌ها و نه ویروس‌ها، بنابراین ضروری است محل دفن در محدوده سفره آب زیرزمینی نباشد و مطابق دستورکار‌های موجود شرایط آن و فواصل از منابع آب رعایت شده باشد.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت آب و فاضلاب شرکت مهندسی آبفای کشور با اشاره به احتمال ورود ویروس به منابع آب سطحی، ادامه داد: با توجه به رعایت شرایط استاندارد در آرامستان‌ها و اعمال پروتکل‌های بهداشتی، این احتمال نیز به صفر خواهد رسید.
وی تصریح کرد: این ویروس در مقابل مواد گندزدا بسیار ناپایدار است و ۰.۵ میلی‌گرم کلر در لیتر به سهولت آن را از بین می‌برد.
اعظم واقفی در پاسخ به این پرسش که استفاده از آب سطحی آلوده تا چه حد می‌تواند برای آبیاری گیاهان و سبزیجات مشکل‌آفرین باشد، گفت: اظهار نظر در این زمینه برعهده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات