كرونا مي‌تازد؛ طبيعت نفس مي‌كشد

كرونا مي‌تازد؛ طبيعت نفس مي‌كشد

شيوع بيماري كوويد-19 كه بيشتر كشورهاي جهان را در نورديده است، با وجود خبرهاي نگران‌كننده درباره آينده بشر، به دليل كاهش آسيب‌هاي محيط زيستي مجالي را فراهم آورده تا طبيعت نفسي تازه كند و حيوانات و گياهان كمتري آسيب ببينند.

به گزارش«پارما» از ايرنا، رويترز در گزارشي با عنوان «طبيعت از اين تغيير استقبال مي‌كند»، نوشت: در غياب گردشگران، پارك طبيعي ملي در كاليفرنيا به جولانگاه جانوران حيات وحش تبديل شده است.
در پارك ملي شمال كاليفرنيا، محدوديت‌هاي ناشي از كرونا به اين معناست كه هيچ گردشگري در اين پارك تردد نمي‌كند و اين امر حيات وحش را زنده كرده است.

صداي طبيعت، حيات وحش و پرندگان تصاوير شگفت‌انگيزي را به تصوير كشيده است.
پارك ملي يوسميتي در كاليفرنيا به درخواست اورژانس بهداشت عمومي از اواسط اسفندماه تعطيل شده است. اين پارك به عنوان يكي از مشهورترين پارك‌هاي ملي در آمريكاست كه به دليل آبشارها و درختان غول پيكر، به طور متوسط بيش از سه ميليون گردشگر در سال جذب مي‌كند.

« فرانك دنت » رئيس بخش حفاظت از اين پارك مي‌گويد: فكر مي‌كنم طبيعت از اين تغيير استقبال مي‌كند. خرس‌هايي كه از خواب زمستاني بيدار مي‌شوند ، اكنون كمتر مخفي شده و احساس راحتي بيشتري مي‌كنند. كايوت‌ها (گرگ‌هاي صحرايي) بيشتر از جانوران ديگر اين تغيير را حس مي‌كنند. آنها اكنون روزها بيرون مي‌آيند و ترسي ندارند.

« ايگور اندرسون » از كارشناسان محيط زيست سازمان ملل پيشتر در سخناني گفت: «با همه‌گيري ويروس كرونا و تداوم بحران آب‌وهوايي، طبيعت به ما پيام مي‌دهد. بشر فشار زيادي را بر طبيعت وارد كرد كه پيامدهاي مخربي داشته است و ناتواني در حفظ كره خاكي به اين معناست كه ما قادر به مراقبت از خود نخواهيم بود». لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات