جلسه ستاد برگزاری روز زمین پاک در استان کردستان برگزار شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در این جلسه گفت: متاسفانه در سال جاری بدلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان اجرای برنامه های عملی و تجمع در عرصه های طبیعی در روز جهانی زمین پاک مقدور نیست و بیشتر برنامه ها از طریق رسانه و مشارکت فردی انجام می شود.
فریبا رضایی اظهارداشت: هرچند به عنوان بحرانی خطرناک در جامعه بود اما  هم زنگ تنفسی برای زمین بود و هم عبرتی برای انسان ها تا ملاحظات بهداشتی بیشتری را رعایت کنیم و قدر داشته هایمان را بدانیم.
رضایی با تاکید بر لزوم مقابله جدی با بحث زباله گردی در سطح شهرها  گفت: در شرایط موجود با توجه به شیوع ویروس کرونا برخی زباله گردها بصورت علنی و به دور از چشم ادارات و سازمان های مجری و ناظر، مشغول زباله گردی هستند و اداره حفاظت محیط زیست هم طی مکاتباتی که با شهرداری ها انجام داد؛ خواستار منع و جلوگیری این اقدام اینگونه افراد در سطح شهر شد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰ سمن محیط زیستی در استان کردستان فعال هستند، خاطر نشان کرد: امروزه یکی از دغدغه‌های مردم مشکلات حاد زیست‌محیطی است که رفع این مشکلات مشارکت همگانی را می‌طلبد و در نظر است در این رابطه یک دفتر مستقل در اداره کل در اختیار سمن های زیست محیطی استان قرارداده شود تا رسالت آموزشی و جلب مشارکت های مردمی با سهولت بهتر و موثرتری انجام شود.
اقبال حمیدی معاون نظارت و پایش با تاکید بر محوریت موضوعات بیان شده امسال در روز زمین پاک گفت : سالانه ۳۹۲ هزار تن زباله در استان کردستان تولید می شود که اهمیت مدیریت پسماند در زمینه های کاهش تولید زباله، بی خطر سازی زباله های عفونی و تفکیک از مبدا زباله های خانگی را دو چندان می کند.
شهاب محمدی معاون فنی اداره کل نیز در مورد تاثیر کرونا بر محیط زیست بیان کرد :کووید-۱۹ تلنگری بود که طبیعت و محیط زیست به انسانها داد و باید از این تهدید طبیعت به عنوان فرصتی برای تغییر نگرش و نوع رفتار با زمین و محیط زیست داشته باشیم و این جز با مشارکت همگانی و مسولیت اجتماعی بیشتر امان پذیرنیست.
در این جلسه فایق مندمی سرپرست اداره روابط عمومی هم برنامه های پیشنهادی برای اجرا به مناسبت روز زمین پاک قرائت کرد و روسای ادارت مستقل ستادی نیز نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص نحوه برگزاری روز زمین پاک و لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی و درمانی بیان کردند.
نشست خبری مدیرکل و کارشناسان با اهالی رسانه، تهیه مطالب مرتبط با روز زمین پاک برای اجرا در برنامه کودک صدا و سیمای مرکز کردستان، اهداء خون به مناسبت روز زمین پاک، برگزاری مسابقه عکاسی با محوریت زمین پاک از طریق سایت مجازی، درج شعار روز زمین پاک در سربرگ نامه های اداری، درج شعارهای زیست محیطی مرتبط با روز زمین پاک در تابلوهای دیجتالی محیط زیست استان از مصوبات این جلسه بود.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات