نصب آزمایشی کنتورهای آب شارژی در پایتخت

نصب آزمایشی کنتورهای آب شارژی در پایتخت

http://www.bananews.ir/اجرای نصب آزمایشی کنتورهای آب شارژی (پیش پرداختی) در تهران از ۲۰ شهریورماه جاری آغاز می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) سیدجهانگیر پیشوایی، نایب رییس شرکت پیمانکار اجرای این طرح در جریان هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب گفت: با تولید کنتورهای آب شارژی یا همان پیش پرداختی توسط متخصصان داخلی در کشور، نصب آزمایشی این کنتورها از ۲۰ شهریورماه امسال در منطقه ۶ تهران کلید می‌خورد.

وی با بیان اینکه استفاده از کنتورهای شارژی در اروپا مرسوم شده است، گفت: قرار است در بیستم شهریورماه امسال سه اندازه از کنتورهای شارژی (یک دوم، سه چهارم و یک اینچ) در سه جایگاهی که از سوی شرکت آب و فاضلاب تعیین شده است نصب شود.

پیشوایی درباره نحوه درخواست مشترکان برای نصب کنتورهای شارژی یا همان پیش‌پرداختی گفت: با عملیاتی شدن نصب این کنتورها، مشترک ابتدا باید به شرکت آب و فاضلاب مراجعه و آب مورد نیاز خود را پیش خرید کند تا کنتورهای آنان به میزان آب خریداری شده، شارژ شود.

وی استفاده از این کنتورها را بویژه برای کارهای خدماتی در کشور مناسب دانست و گفت: در بخشهای خدماتی نظیر زمان ساخت و ساز، به دلیل آنکه آب بی‌رویه مصرف می‌شود، مشترک می تواند مقدار مورد نیاز آب خود را به صورت شارژی خریداری کند. به گفته وی، تقویم نرم‌افزاری بکار برده شده در این کنتورهای بومی‌ساز شده در کشور، منطبق با سال شمسی و همچنین تعطیلات رسمی ایران است تا در روزهای تعطیل مشکلی برای مشترک ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: تجهیزاتی که در این کنتور تعبیه شده است، سبب می شود به محض آنکه فقط پنج مترمکعب آب از میزان شارژ مانده باشد، فشار آب، یک چهارم کاهش یافته و در نتیجه به مشترک هشدار دهد که تا پنج هزار لیتر دیگر، خرید مجدد آب داشته باشد که در این صورت باید به شرکت آب و فاضلاب مراجعه و کارت خود را بار دیگر شارژ کند.

وی با اشاره به قیمت کنونی کنتورهای آب شارژی که ۳۰۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: کنتورهای قرائت خوان از راه دور، نوع دیگری از کنتورهای تولیدی است که قیمت کنونی آنها نیز ۱۵۰ هزار تومان است.

این تولیدکننده ایرانی با بیان اینکه کنتورهای قرائت از راه دور از طریق سامانه "جی.پی.آر.اس" اطلاعات آماری میزان مصرف را در مقاطع زمانی خاص از طریق یک سیم کارت تعبیه شده در درون آن به سازمان آب و فاضلاب ارسال می‌کند، افزود: اجرای آزمایشی نصب این کنتورها نیز در برخی مناطق اجرا شده است.

 

 

    نظرات