نظارت بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان  ...

نظارت بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان ...

نظارت بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی/ افزایش سهم زنان در مدیریت شهری، گزاره‌ای اخلاقی، ضروری و شرعی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، حمیدرضا موحدی‌زاده، صبح امروز و در آغاز هشتاد و نهمین جلسه علنی شورا، با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان، ماه میهمانی خدا، اظهارکرد: امیدواریم در این ماه، توفیق بندگی و ارتباطی صمیمی‌تر با پروردگار متعال، نصیب همه مسلمانان و بندگان مخلص خدا شود و از این فرصت برای تزکیه نفس، به بهترین شکل ممکن بهره ببریم.

وی با بیان اینکه ایران و بسیاری از کشورها، طی دو ماه اخیر، به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط دشواری را پشت‌سر گذاشته‌اند، گفت: مدیریت شهری مشهد نیز به سهم خود، بعنوان دومین کلانشهر کشور، درگیر مقابله با این ویروس بوده و هنوز هم در میانه آن هستیم.

موحدی‌زاده در ادامه گفت: شورای شهر و شهرداری مشهد، در کنار اهتمام و تلاش فراوان در جهت کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز مقابله با این ویروس مرگ‌آسا، عزم جدی برای حفظ نظافت، امنیت، ترافیک، رفت‌وروب و ... داشته و ثمره آن را هم شاهدیم چراکه شهروندان هیچ مشکلی در این زمینه احساس نکردند.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به خودقرنطینگی مردم، تصریح کرد: شهروندان مشهدی و دیگر هموطنان در این زمینه همراهی بسیار خوبی داشتند و لذا شاهد کاهش در روند ابتلا به ویروس کرونا و همچنین تلفات انسانی ناشی از این بیماری هستیم.

موحدی‌زاده با بیان اینکه شورای شهر مشهد نیز در اولین روزهای درگیری با ویروس، اعتبارات حمایتی خوبی در اختیار شهرداری و نیز دانشگاه علوم پزشکی قرار داد، گفت: با شیوع کرونا در کشور، بخشی از جامعه ما شغل و درآمد خود را از دست دادند؛ لذا پیشنهاد توزیع 300 هزار بسته کمک معیشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر شهر از سوی شهردار مطرح شد.

وی افزود: به منظور تهیه این بسته‌ها، مقرر شده در کنار شهرداری مشهد سایر ارکان همچون کمیته امداد، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، بهزیستی و ... نیز نقش‌آفرینی داشته باشند.

موحدی‌زاده با اشاره به اهمیت تدوین و تهیه بانک اطلاعاتی جامع و کامل از جامعه هدف مدنظر برای توزیع این بسته‎های معیشتی، گفت: داده های مورد نیاز این بانک توسط بخش‌های مختلف همچون شوراهای اجتماعی محلات درحال تهیه شدن است و امیدواریم این بانک داده علاوه بر تسهیل در توزیع بسته‌های یاد شده، در آینده نیز مبنایی برای رسیدگی بیشتر به این عزیزان باشد.

وی با بیان اینکه سلامت جامعه و حفظ جان شهروندان، اولویت شورای شهر مشهد بوده و براساس همین نگاه، تصمیم به تعطیلی سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گرفتیم، تصریح کرد: این تعطیلی، به طور میانگین روزانه 800 میلیون تومان از درآمدهای شهرداری را تقلیل داد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به آغاز به کار محدود سرویس‌دهی برخی خطوط اتوبوسرانی، گفت: مسئولین مربوطه باید بر حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، نظارت مستمر داشته باشند و مراقبت کنند چراکه حمل‌ونقل عمومی حدود 27 درصد در افزایش مبتلایان به کرونا تاثیر دارد و تراکم شهروندان در اتوبوس‌ها میتواند فاجعه‌آفرین باشد

موحدی‌زاده در ادامه اظهارکرد: پس از شیوع کرونا، شهرداری مشهد با بهره‌گیری از امکانات تبلیغاتی و فضاهای شهری که در اختیار دارد، «در خانه ماندن» را تبدیل به یک گفتمان کرد؛ در عین حال معیشت و مشاغل مردم را نمیتوان همچنان تعطیل کرد و لذا با تصمیم دولت محترم، فعالیت‌ها به شکل تدریجی از سر گرفته شد و به تبع، به موازات پایین آمدن منحنی مبتلایان، روند زندگی مردم میتواند به حالت عادی خود بازگردد.

موحدی‌زاده با بیان اینکه برای مقابله با کرونا باید ملی و حتی بین‌المللی بیاندیشیم، گفت: ملاک عمل ما در این خصوص باید منطقه‌ای باشد چراکه هر منطقه ویژگی‌ها و خصوصیات خود را دارد.

وی در ادامه با اشاره به برخی انتقاداتی که به عملکرد دولت وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمان انتقاد نباید از مسیر انصاف خارج شویم؛ کشور این روزها تحت شدیدترین تحریم‌هاست و درآمد دولت نیز به شدت کاهش یافته و شرایط ناشی از کرونا نیز وضعیت را سخت‌تر کرده و مشاغل زیادی از بین رفته است.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه در جهت مقابله با گسترش و شیوع ویروس کرونا ارگان‌های مختلفی همکاری و تلاش کرده‌اند، گفت: با این وجود نقطه‌ضعف‌هایی نیز وجود داشته ولی عده‌ای تنها دولت را مقصر می‌دانند و از شرایط کنونی برای حمله به دولت استفاده می‌کنند که شاید جوانمردانه نباشد.

موحدی‌زاده افزود: شورای شهر مشهد نیز انتقاداتی نسبت به برخی سیاست‌های دولت دارد ولی این مهم به معنی تضعیف دولت در شرایط کنونی نیست.

تجمع و حضور گسترده مردم برای ثبت‌نام سیم‌کارت و دریافت وام یک میلیون تومانی، دیگر موضوعی بود که موحدی‌زاده در این جلسه به آن پرداخت و گفت: دولت محترم در برخی از تصمیمات خود باید سنجیده‌تر عمل کند و کرامت مردمی پیوسته حفظ شود.

وی با بیان اینکه برخی اتفاقات در سال 98، اعتماد عمومی به مردم و حکومت را خدشه‌دار کرد، گفت: کرونا در کنار ضررهای بسیاری که داشته، دستاوردهای مفیدی نیز به ارمغان آورده است و مردم پی برده‌اند که زندگی، ارزشمند است و در این روزها جنگ و اختلاف نظر و کشتار مردم متوقف شده است.

موحدی‌زاده در ادامه صحبت های خود گفت: اقتدار کشور و قدرت‌های نظامی و نیروهای مسلح هر کشور باید بازدارنده برخورد کند و منجر به تحریک دشمنان نشود؛ تحریک دشمن اقدام معقول و سنجیده‌ای نیست و باید همیشه حساب شده عمل کنیم.

نایب رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه افزایش سهم زنان در مدیریت شهری یکی از شعارهای شورای پنجم بوده است، اظهارکرد: اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده ولی شهردار باید محکم روی این گزاره اخلاقی، قانونی، شرعی و ضروری برای جامعه فعلی ما بایستد و دفاع کند.

موحدی‌زاده تاکید کرد: در برخی مقاطع، انعطاف‌پذیری لازم است ولی این انعطاف نباید به معنای عقب‌نشینی از اصولمان باشد و جایگاه زنان در شهرداری و مدیریت شهری پیوسته ارتقاء یابد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات