امضای تفاهم‌نامۀ همکاری شهرداری کرمان با دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فن‌آوری پیشرفته

امضای تفاهم‌نامۀ همکاری شهرداری کرمان با دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فن‌آوری پیشرفته

صبح امروز طی نشستی با حضور شهردار کرمان و رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فن‌آوری پیشرفته (هایتک)، بین این دو دستگاه تفاهم‌نامۀ همکاری امضا شد.

به گزارش کرمان‌آنلاین، شهردار کرمان در این نشست با اشاره به این‌که تنوع فعالیت‌های شهرداری زیادی است، گفت: سعی کرده‌ایم در بسیاری از حوزه‌ها مثل خدمات شهری، شهرسازی، حمل‌ونقل و عمران، از کارهای بدون پشتوانۀ علمی و تجربی پیشگیری کنیم.

سیدمهران عالم‌زاده افزود: فضایی که امروز در شهرداری حاکم است، باید از ظرفیت علم و تجربه توأمان استفاده کند تا در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنیم.

وی با تأکید بر این‌که دانشگاه‌ها مأموریت دارند ارزش علم را در سطح جامعه بالا ببرند، گفت: در زمینۀ اقدامات عملیاتی و اجرایی، دانشگاه می‌تواند با تحقیقات علمی و جمع‌آوری تجارب، شهرداری را در انتخاب بهترین روش‌ها یاری کند.

شهردار کرمان افزود: لازمۀ اجرای این تفاهم‌نامه، انگیزه، سرعت عمل و ارایۀ گزارش ماهانه است.

رئیس دانشگاه هایتک کرمان نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های شهرداری در این دوره به لحاظ زیربنایی تغییرات جدی داشته که قابل تقدیر است.

محمدجواد آروین با بیان این‌که زمینۀ مناسبی برای همکاری دو طرف وجود دارد، گفت: شهرداری از محدود ارگان‌هایی است که به ضرورت تشکیل واحد تحقیق و توسعه  R ;D)) پی برده و دانشگاه هایتک نیز به‌عنوان ششمین دانشگاه صنعتی کشور با ترکیب هیأت علمی جوان، آمادگی کامل دارد به شهرداری خدمات علمی و پژوهشی ارایه کند.

شایان ذکر است؛ این تفاهم‌نامه با هدف همکاری در زمینه‌های پژوهشی، آموزشی  و فن‌آوری  و تأسیس اتاق مشترک تحقیق و توسعه (R ;D) در شهرداری، به مدت سه سال منعقد شد.

ش.ا

  • برای بزرگنمایی تصویر کلیک کنید AAcc44.jpg

لینک اصل خبر در سایت شهرداری کرمان

    منبع خبر

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان

    شهرداری کرمان یک شهرداری در شهر کرمان می باشد

      نظرات