نظارت بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی

نظارت بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی

نظارت بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی

نایب رئیس شورای اسلامی شهرمشهد بر نظارت بر اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان اتوبوسرانی برای پیش گیری از ویروس کرونا تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده امروز و در آغاز هشتاد و نهمین جلسه علنی شورا، با اشاره به اینکه ایران و بسیاری از کشورها، طی دو ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، شرایط دشواری را پشت‌سر گذاشته‌اند، افزود: مدیریت شهری مشهد نیز به سهم خود، به عنوان دومین کلانشهر کشور، درگیر مقابله با این ویروس بوده و هنوز هم در میانه آن هستیم.
موحدی‌زاده اضافه کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری مشهد، در کنار اهتمام و تلاش فراوان در جهت کمک به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و نیز مقابله با این ویروس مرگ‌آسا، عزم جدی برای حفظ نظافت، امنیت، ترافیک، رفت ‌و روب و ... داشته و ثمره آن را هم شاهدیم چراکه شهروندان هیچ مشکلی در این زمینه احساس نکردند.
موحدی‌زاده با بیان اینکه شورای شهر مشهد نیز در اولین روزهای درگیری با ویروس، اعتبارات حمایتی خوبی در اختیار شهرداری و نیز دانشگاه علوم پزشکی قرار داد، اظهارکرد: با شیوع کرونا در کشور، بخشی از جامعه ما شغل و درآمد خود را از دست دادند؛ لذا پیشنهاد توزیع ۳۰۰ هزار بسته کمک معیشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر شهر از سوی شهردار مطرح شد.
وی افزود: به منظور تهیه این بسته‌ها، مقرر شده در کنار شهرداری مشهد سایر ارکان همچون کمیته امداد، آستان قدس رضوی، سپاه پاسداران، بهزیستی و ... نیز نقش‌آفرینی داشته باشند.
موحدی‌زاده با اشاره به اهمیت تدوین و تهیه بانک اطلاعاتی جامع و کامل از جامعه هدف مدنظر برای توزیع این بسته‎های معیشتی، گفت: داده های مورد نیاز این بانک توسط بخش‌های مختلف همچون شوراهای اجتماعی محلات درحال تهیه شدن است و امیدواریم این بانک داده علاوه بر تسهیل در توزیع بسته‌های یاد شده، در آینده نیز مبنایی برای رسیدگی بیشتر به این عزیزان باشد.
وی با بیان اینکه سلامت جامعه و حفظ جان شهروندان، اولویت شورای شهر مشهد بوده و براساس همین نگاه، تصمیم به تعطیلی سرویس‌دهی ناوگان حمل‌ونقل عمومی گرفتیم، تصریح کرد: این تعطیلی، به طور میانگین روزانه ۸۰۰ میلیون تومان از درآمدهای شهرداری را تقلیل داد.
نایب رییس شورای شهر مشهد با اشاره به آغاز به کار محدود سرویس‌دهی برخی خطوط اتوبوسرانی، گفت: مسئولین مربوطه باید بر حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، نظارت مستمر داشته باشند و مراقبت کنند چراکه حمل‌ونقل عمومی حدود ۲۷ درصد در افزایش مبتلایان به کرونا تاثیر دارد و تراکم شهروندان در اتوبوس‌ها میتواند فاجعه‌آفرین باشد
نایب رییس شورای شهر مشهد با بیان اینکه افزایش سهم زنان در مدیریت شهری یکی از شعارهای شورای پنجم بوده است، اظهارکرد: اقداماتی نیز در این زمینه انجام شده ولی شهردار باید محکم روی این گزاره اخلاقی، قانونی، شرعی و ضروری برای جامعه فعلی ما بایستد و دفاع کند.
موحدی‌زاده تاکید کرد: در برخی مقاطع، انعطاف‌پذیری لازم است ولی این انعطاف نباید به معنای عقب‌نشینی از اصول مان باشد و جایگاه زنان در شهرداری و مدیریت شهری پیوسته ارتقاء یابد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات