صرفه‌جویی 273 میلیون مترمکعبی در منابع آبی همدان

صرفه‌جویی 273 میلیون مترمکعبی در منابع آبی همدان

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "منصور ستوده" با اشاره به اینکه حفاظت از منابع آبی موجود همدان یکی از اولویت‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای همدان محسوب می‌شود، اظهار داشت: برداشت‌های بی‌رویه آب در گذشته سبب شده تا سطح آب‌های زیرزمینی دشت‌های استان همدان افت داشته باشد.

ستوده با اشاره به اینکه پر کردن چاه‌های غیرمجاز در این راستا به عنوان اولویت شرکت آب منطقه‌ای محسوب می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون چهار هزار و 44 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان پر شده که صرفه‌جویی 273 میلیون مترمکعبی آب را در پی داشته است.

وی عنوان کرد: سال گذشته 546 حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان همدان پر شد که این اقدام سبب صرفه‌جویی بیش از 15 میلیون مترمکعبی آب در دشت‌های استان شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان با اعلام اینکه براساس هدفگذاری انجام شده، تمامی چاه‌های غیرمجاز در سطح استان همدان مسدود می‌شود، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 15 حلقه چاه غیرمجاز پر شد که میزان صرفه‌جویی آب از این محل 740 هزار مترمکعب بوده است.

ستوده با تاکید بر اینکه در روند انسداد چاه‌های غیرمجاز استان همدان هیچگونه مماشاتی صورت نمی‌گیرد، عنوان کرد: خوشبختانه دادگستری، دادستانی، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و سایر مسئولان استان همدان همکاری مطلوبی را در روند حفاظت از منابع آب استان دارند که این امر سبب شده همدان به عنوان یکی از استان‌های برتر در این زمینه شناخته شود.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات