رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز: شهرداری اطلاعات دقیق مراکز گردشگری را ارائه کند

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز: شهرداری اطلاعات دقیق مراکز گردشگری را ارائه کند

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «سولماز دهقانی» با اشاره به دستورالعمل پیشنهادی یکصد و دومین جلسه کمیسیون که به صورت غیرحضوری برگزار شد، گفت: در صورت تصویب این دستورالعمل شهرداری موظف است امکان ­سنجی املاک قابل واگذاری با کاربری­های گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی در مناطق و محلات شهری را به منظور تسهیل در روند انتخاب و تصمیم­گیری سرمایه گذاران فراهم کرده و به اطلاع عموم برساند.

او تاکید کرد: به موجب این دستورالعمل شهرداری موظف است نسبت به رفع موانع مقرراتی در نحوه مشارکت شهروندان جهت اجرای طرح­های پیشنهادی گردشگری، فرهنگی و ورزشی اقدام کند.

وی با اشاره به ضرورت شفاف­سازی در ارائه اطلاعات، سیاست­ها و قوانین مربوط به پروژه­ها و طرح­های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی، تصریح کرد: از دیگر موارد مهم این دستورالعمل تدوین روش­های مشخص، ساده و شفاف برای تهیه بسته­ها و فرآیند سرمایه­گذاری شامل قوانین و مقررات، نحوه سرمایه­گذاری، حمایت­ها و مشوق­ها توسط شهرداری است.

این عضو شورای پنجم گفت: ضرورت دارد شهرداری روش­های نوین سرمایه­گذاری را بررسی و از سیستم‌های فوق از جمله روش جمع­سپاری مالی به منظور ترغیب افراد به سرمایه­گذاری استفاده کند.

دهقانی با اشاره به وظایف شورای شهر به واسطه ارتباط و همبستگی بیشتر با شهروندان از طریق افزایش برگزاری نشست­، گردهمایی و سمینار در راستای بهره گرفتن از دیدگاه شهروندان، گفت: تأکید بر اهمیت محله محوری در مدیریت مراکز گردشگری، تفریحی، ورزشی و فرهنگی، ارائه اولویت­های شورای شهر در گسترش مراکز گردشگری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی و استفاده از نظرات متخصصین حوزه­های مربوطه، شهروندان و سازمان­های مردم­نهاد از جمله اهداف این کمیسیون است که در جهت تحقق آن گام برداشته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قانون اساسی، شورای شهر یکی از پایه­های مردم­سالاری در کشور شناخته می­شود که با ایفای کارکردهای مختلف و متنوع، تأثیرگذاری مردم در مدیریت و اجرای امور محلی را عینیت می­بخشد از همین رو کمیسیون اقدام به تهیه دستورالعملی در راستای تدوین راهکارهای اجرایی بند 6 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران کرده است.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات