پایش مستمر کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای آذربایجان غربی

پایش مستمر کیفیت آب شرب شهرها و روستاهای آذربایجان غربی


مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پایش و کنترل مستمر کیفیت آب شرب در شهرها و روستاهای استان خبر داد.
سهراب طالبی با بیان اینکه علاوه بر شهرها، در سطح یکهزار و 965 روستای تحت پوشش و 873 روستای غیرتحت پوشش، خدمات کنترل کیفی آب و فاضلاب ارائه می شود، اظهار داشت: برای حفظ کیفیت آب شرب تحویلی به مشترکین در سطح روستاهای استان، پایش و کنترل کیفی از نظر پرامترهای فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژی بطور مستمر انجام می شود.
وی افزود: در این راستا سالانه بیش از سه هزار آزمون میکروبی و دو هزار آزمایش فیزیکی و شیمیایی در تاسیسات آبرسانی روستاهای استان انجام می شود.
طالبی با بیان اینکه عملیات سالم سازی آب شرب روستاهای استان با استفاده از یکهزار سامانه گندزدا انجام می شود، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده، مطلوبیت میکروبی آب شرب تحویلی در روستاها بیش از 99 درصد و مطلوبیت کلر باقیمانده نیز بیش از 99 درصد است.
وی گفت: در 54 روستای استان نیز با نصب سامانه های ارتقای کیفی آب، نسبت به بهبود و ارتقای کیفی آب شرب مشترکین اقدام شده است.
مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص شاخص های کیفی آب شرب در شهرهای استان نیز اظهار داشت: سالانه بیش از 400 هزار آزمون کیفی آب در شهرهای استان انجام می شود.
وی با اعلام اینکه با انجام مستمر آزمون های کیفی، مطلوبیت کلر باقیمانده در آب شرب شهرها، 99/98 درصد و مطلوبیت کلر باقیمانده نیز صددرصد است، افزود: در حال حاضر مطلوبیت شاخص های کیفی آب شرب شهرهای آذربایجان غربی ، بالاتر از  میانگین کشوری و بین‌المللی است. لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی

    شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی یک شرکت در شهر ارومیه می باشد

      نظرات